Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ny mjukvara ute. GPSmap 60C 3.30
- Trådstartare troell
- Start datum
avslutad210712
Gäst
Vad är det för j***a idiot som valt placeringen av USB-uttaget på 60 C/CS. Vill man ha i USB-kabeln när man har GPS'n liggande på bordet så kan man inte se displayen.
Ursäkta trådurspårningen men vad det har retat mig sedan jag upptäckte det. Nåja en GPS skall kanske inte primärt användas på skrivbordet men ändå.
Ursäkta trådurspårningen men vad det har retat mig sedan jag upptäckte det. Nåja en GPS skall kanske inte primärt användas på skrivbordet men ändå.
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Tja, jag vet inte om jag ær øverintelligent eller nåt...
Men jag har en 60CS, som jag då och då kopplar en USB-kabel till och har liggandes på skrivbordet medans jag laddar kartor eller annat hit och dit. Jag har inga problem att lægga den så att man lætt ser hela displayen...??
Ær det verkligen så svårt att lægga GPS'en så att displayen syns, att man måste kalla konstuktøren før "jævla idiot"...?
Kanske jag skulle ordna en ritning i A3 format på hur man kan støtta GPS'en mot t ex. en bok, och lægga in hær på forumet, till hjælp och stød till de med begrænsad fantasi?
MVH Tony
Men jag har en 60CS, som jag då och då kopplar en USB-kabel till och har liggandes på skrivbordet medans jag laddar kartor eller annat hit och dit. Jag har inga problem att lægga den så att man lætt ser hela displayen...??
Ær det verkligen så svårt att lægga GPS'en så att displayen syns, att man måste kalla konstuktøren før "jævla idiot"...?
Kanske jag skulle ordna en ritning i A3 format på hur man kan støtta GPS'en mot t ex. en bok, och lægga in hær på forumet, till hjælp och stød till de med begrænsad fantasi?
MVH Tony
Onödigt inlägg
Trevlig ton Tony
Tony-Avesta; sa:Tja, jag vet inte om jag ær øverintelligent eller nåt...
MVH Tony
Trevlig ton Tony
avslutad210712
Gäst
Tony-Avesta; sa:Kanske jag skulle ordna en ritning i A3 format på hur man kan støtta GPS'en mot t ex. en bok, och lægga in hær på forumet, till hjælp och stød till de med begrænsad fantasi?
MVH Tony
Ja gör det *L*.
Fast gör den i A0 så även jag fattar hur du menar.
Du kan väl inte med bästa vilja i världen påstå att du tycker att man inte hade kunnat placera USB-uttaget bättre!!!!!!!!
Eller att man skall måsta stötta upp GPS'n för att kunna se displayen. Det naturliga borde väl ändå vara att man skall kunna ha GPS'n liggande på "rygg" när man ansluter den med USB'n.
Och jag vidhåller fortfarande att placeringen är idiotisk.
[Ändrat av avslutad210712 2004-05-08 kl 11:33]
Nu ær ni nog lite kinkiga tycker jag...
Jag lade egentligen inte an någon speciell ton alls i mitt inlægg, mer æn en smula ironi kanske.
Dæremot var væl knappast tonen i inlægget jag kommenterade særskilt trevlig? Vilket var grunden till mitt inlægg.
Kanske tonen på inlæggen skapas i læsarens egen skalle?
Hur som helst, jag har inte sagt att placeringen på USB-anslutningen ær optimal før alla olika ændamål. Men dær den nu sitter så ær det faktiskt inga som helst problem att lægga den på sida så man tydligt ser displayen. Om detta nu ær før svårt så ta en bit cellplast eller varfør inte baka trolldeg med barnen, och grøp ur ett lagom hål i en lagom bit så att GPS'en går lagom ner och kan stå lagom lutat mot den som tørstar efter att få se displayen med kabeln intryckt dær bak, på GPS'en alltså.....
Hær ær några smiley's som ni kan peta in dær ni tycker det passar, så kanske ni inte tolkar tonen fel igen.....
;-)
;-) 
MVH Tony
[Ändrat av Tony-Avesta 2004-05-08 kl 12:23]
Jag lade egentligen inte an någon speciell ton alls i mitt inlægg, mer æn en smula ironi kanske.
Dæremot var væl knappast tonen i inlægget jag kommenterade særskilt trevlig? Vilket var grunden till mitt inlægg.
Kanske tonen på inlæggen skapas i læsarens egen skalle?
Hur som helst, jag har inte sagt att placeringen på USB-anslutningen ær optimal før alla olika ændamål. Men dær den nu sitter så ær det faktiskt inga som helst problem att lægga den på sida så man tydligt ser displayen. Om detta nu ær før svårt så ta en bit cellplast eller varfør inte baka trolldeg med barnen, och grøp ur ett lagom hål i en lagom bit så att GPS'en går lagom ner och kan stå lagom lutat mot den som tørstar efter att få se displayen med kabeln intryckt dær bak, på GPS'en alltså.....
Hær ær några smiley's som ni kan peta in dær ni tycker det passar, så kanske ni inte tolkar tonen fel igen.....
;-)
MVH Tony
[Ändrat av Tony-Avesta 2004-05-08 kl 12:23]
avslutad210712
Gäst
4646; sa:Placeringen kan ha sina fördelar när man kopplar ihop
GPS´en med ett ekolod.Vem vill ha en massa kablar upp eller nertill eller på sidorna. Vid detta tillfälle
är placeringen helt rätt. Alltså baktill
Egentligen handlar det hela kanske om till vad man använder sin GPS och som jag sa så kanske det viktigaste inte är att ha den liggande på skrivbordet.
I skogen spelar det mindre roll var uttaget sitter för där har jag lika ingen sladd inkopplad
Enkelt
Man borrar naturligtvis ett lagom stort hål i bordet ifråga, så att kabeln kan gå rakt ner där.
Anders
Man borrar naturligtvis ett lagom stort hål i bordet ifråga, så att kabeln kan gå rakt ner där.
Anders
avslutad210712
Gäst
Liknande trådar
- Svar
- 5
- Visningar
- 1 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar