Ny kniv

Jag gjorde precis färdig en survgival. Den är gjord i CPM154CM rostfritt stål med skaft i G10 Tan med svart spacer. Finishen är blästrad.

Bredd:30 mm

Lägnd:220 mm

Survival-4.gif

Seved

du gör riktigt snygga knivar även om vi inte är överens om alla detaljerna ;) en fråga, varför väljer du att göra spetsen så markerad, är det ett val eller det bara blir så?

snyggt som faen.. är handtaget lite för stort, det ser ut så på bilden.. svårt att uppskatta storleken på dina händer. (jag menade bladspetsen)

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
En sån skulle man ha, slidan vill jag göra själv, älskar att jobba med skinn o läder, flådde en lädertvåsittssoffa igår, det blev mycket prima läder för en hundring på Blocket.

Resterna av kroppen/liket ska te returpunkten.

Kolla kvaliten på lädret/skinnet innan du köper soffan, de nya billiga brukar inte vara nån höjdare.

En sån skulle man ha, slidan vill jag göra själv, älskar att jobba med skinn o läder, flådde en lädertvåsittssoffa igår, det blev mycket prima läder för en hundring på Blocket.

Resterna av kroppen/liket ska te returpunkten.

Kolla kvaliten på lädret/skinnet innan du köper soffan, de nya billiga brukar inte vara nån höjdare.
Problemet kan vara att garvsyran i möbel-lädret sabbar stålet :(.

~Paul~

Tack ska ni ha:).

Ja skaftet är lite för stort för mina händer men jag har små händer. Jag skulle tro att det är rätt bra till dom flesta.
Japp det är ritat så att den ska vara spetsig, det är för att det ska vara lättare att kreta lite smått och göra hål.

Seved

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.