Magnum survival

Jag har precis gjort färdigt en lite större survival.

Stålet är 7 mm RWL 34. Med skaft i OD grön micarta. Blästrad finnish.
Bredd: 40 mm
Hela lägnden:275 mm
Bladlägnd:170 mm

Lng-survival-1.gif

Magnum-survival-1.gif

Seved

Mina Lapphuggare väger mellan ca 310-330g inklusive slida. Du får väl göra något som både blir bra och lätt. Skall en dylikt skaftad kniv fungera väl i sträng kyla behöver skollorna vara lite större än greppdelen av kniven.
7 mm över ryggen är mycket, behövs det verkligen?

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Mina Lapphuggare väger mellan ca 310-330g inklusive slida. Du får väl göra något som både blir bra och lätt. Skall en dylikt skaftad kniv fungera väl i sträng kyla behöver skollorna vara lite större än greppdelen av kniven.
7 mm över ryggen är mycket, behövs det verkligen?

Jodå, jag ska göra sticktånge huggare oxå vartefter. Håller på o formar en i Chipper.

Japp 7 mm är nödvändigt på denna, ha ha den blir så fläskig o fin. :)

Seved

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips