Magnum survival

Jag har precis gjort färdigt en lite större survival.

Stålet är 7 mm RWL 34. Med skaft i OD grön micarta. Blästrad finnish.
Bredd: 40 mm
Hela lägnden:275 mm
Bladlägnd:170 mm

Lng-survival-1.gif

Magnum-survival-1.gif

Seved

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Mina Lapphuggare väger mellan ca 310-330g inklusive slida. Du får väl göra något som både blir bra och lätt. Skall en dylikt skaftad kniv fungera väl i sträng kyla behöver skollorna vara lite större än greppdelen av kniven.
7 mm över ryggen är mycket, behövs det verkligen?

Mina Lapphuggare väger mellan ca 310-330g inklusive slida. Du får väl göra något som både blir bra och lätt. Skall en dylikt skaftad kniv fungera väl i sträng kyla behöver skollorna vara lite större än greppdelen av kniven.
7 mm över ryggen är mycket, behövs det verkligen?

Jodå, jag ska göra sticktånge huggare oxå vartefter. Håller på o formar en i Chipper.

Japp 7 mm är nödvändigt på denna, ha ha den blir så fläskig o fin. :)

Seved

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips