Ny kniv

Jag gjorde precis färdig en survgival. Den är gjord i CPM154CM rostfritt stål med skaft i G10 Tan med svart spacer. Finishen är blästrad.

Bredd:30 mm

Lägnd:220 mm

Survival-4.gif

Seved

du gör riktigt snygga knivar även om vi inte är överens om alla detaljerna ;) en fråga, varför väljer du att göra spetsen så markerad, är det ett val eller det bara blir så?

snyggt som faen.. är handtaget lite för stort, det ser ut så på bilden.. svårt att uppskatta storleken på dina händer. (jag menade bladspetsen)

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
En sån skulle man ha, slidan vill jag göra själv, älskar att jobba med skinn o läder, flådde en lädertvåsittssoffa igår, det blev mycket prima läder för en hundring på Blocket.

Resterna av kroppen/liket ska te returpunkten.

Kolla kvaliten på lädret/skinnet innan du köper soffan, de nya billiga brukar inte vara nån höjdare.

En sån skulle man ha, slidan vill jag göra själv, älskar att jobba med skinn o läder, flådde en lädertvåsittssoffa igår, det blev mycket prima läder för en hundring på Blocket.

Resterna av kroppen/liket ska te returpunkten.

Kolla kvaliten på lädret/skinnet innan du köper soffan, de nya billiga brukar inte vara nån höjdare.
Problemet kan vara att garvsyran i möbel-lädret sabbar stålet :(.

~Paul~

Tack ska ni ha:).

Ja skaftet är lite för stort för mina händer men jag har små händer. Jag skulle tro att det är rätt bra till dom flesta.
Japp det är ritat så att den ska vara spetsig, det är för att det ska vara lättare att kreta lite smått och göra hål.

Seved

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips