Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Såg nyligen i Rock&Ice Link Cam från OmegaPacific. Gissar att den här tråden handlade om dem även om den gamla länken inte fungerar längre.
Är det någon som provat? Jag skulle behöva ett par kompletteringar till mitt rack och det är ju lockande med kammar som har stor spännvidd i stället för att köpa dubletter av det jag redan har. En snabbsökning gav ett pris på 164 USD för båda, ungefär samma prisklass som Camalots.
Link Kam är en alldeles för tung och komplex konstruktion för att den ska kunna fungera (en längre tid) ute i verkligheten.
Sedan så har jag inte förstått vitsen med att ha två,tre storlekar i samma kam när det ändå bara går att sätta den på ett ställe. Då tar jag hellre två,tre olika storlekar på kamsäkringar med mig och får tre säkringar...
Men en sån här diskussion är ju lite intressant såhär i efterhand. Jag har själv haft en Linkcam (orange) sen 2007 nån gång och jag tycker personligen att det visat sig att Spacemonkey hade helt rätt i sina misstankar. Men de säljer visst ändå, eller?
Nog kan jag förstå vitsen med att en kam passar i ett väldigt stort intervall, men visst verkar ju kammen så komplicerad att den gör ett säkrare intryck - men jag vet inte om det finns nån som helst statistik ännu som talar för dålig funktion?
Jag har dock ingen linkcam själv, trots stort rack, och det avspeglar nog min egen attityd till modellen.
Jag hade en men blev aldrig bästis med den...Tyckte inte om hur den satt i sprickan, fjäderkraften var minimal vid det yttre arbetsområdet och maximal vid det inre arbetsområdet. Sålde den, säkert på prylmarknaden Och kör fortfarande med Camalot och Aliens...
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...
Från Bruksvallarna fortsatte vi i fortsatt kallt högtrycksväder. Den befarade spårlabyrinten upp och förbi Ramundberget visade sig vara tämligen ...
3 kommentarer
Det började med en känsla av att tiden hade gått utan att jag riktigt märkt det. Utrustning i garderoben, kartor i hyllan och ett liv som blivit mer ...
I år är det sextio år sedan jag vandrade i Sarek för första gången, och de närmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek – en biografi. Det är en ...
4 kommentarer