Avslutatmedlemskapx
Avstängd
Det finns en kinesisk fällkniv med eldstål och visselpipa som säljs under namnen SL3 och Light my Fire. Finns det några erfarenheter?
Nja, gjort bort dig. Beror på hur mycket du har gett för kniven.lapetter; sa:Varför tänkte inte jag på att starta den här tråden? Jag har just beställt en Smith and Wesson Little Pal. Och det var inget okynnesköp eftersom jag tappat bort min fickkniv. Säg att jag inte har gjort bort mig
Hade velat ha Schrade Silhouette men jag förstod att den inte har något vidare stål. Finns det någon hyfsat bra kniv med ungefär samma profil, eggen mer vinklad från handen än mot?
dePaul; sa:Observera dock att ingen av knivarna är direkt lämpad för utomhusaktiviteter. Båda knivarna är av typen comnbatknivar med en slipfas typisk för denna typ av knivar.
~Paul~
OK,lapetter; sa:Inte så mycket combat utan för det mesta som man använder en kniv som jämt har med sig i byxfickan. Skära alltså. Schradens profil verkar tilltalande ur just skära-aspekten 'Utomhus' har jag riktiga knivar.
Det är sant förståss. Du får skriva och "avlägga rapport" när du har använt kniven ett taglapetter; sa:200 kan man både ha och mista. Lite som lottköpande att beställa smågrejor. Är det nit så får jag leta en ny![]()
Johan, jag har hittat lite mer info gällande den här kniven. Det var tyvärr som jag befarade. Bladstålet är 420J2 härdat till ynka 50 HRC!johankse; sa:Det finns en kinesisk fällkniv med eldstål och visselpipa som säljs under namnen SL3 och Light my Fire. Finns det några erfarenheter?
dePaul; sa:Ja, det var en rejäl sajt. Men är de inte lite dyra??
~Paul~