Nu har det hoppats från Turning Torso.

Eftersom han hoppade från en helikopter så kanske han kan hävda att det var ett misstag att han hamnade på taket, tillfälligt
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
KLAGER; sa:
Eftersom han hoppade från en helikopter så kanske han kan hävda att det var ett misstag att han hamnade på taket, tillfälligt

Japp. Som tur var råkade han ha med sig en extraskärm som han lyckades använda för att ta sig från taket. Eftersom det var hans turdag fanns hans polare i krokarna med sin hoj, och tillsammans körde de till båten som väntade i hamnen, och allt var frid och fröjd igen. :D

Som tur är tar polisen det lugnt och metodiskt. "Det är inte bekräftat att han hoppade från taket" betyder "Vi har inte sett bilderna i alla tidningar".

ff32e013.jpg

Inte säkert att han hoppar, och inte säkert att det är från Turning torso...
 
Nordesjö; sa:
Som tur är tar polisen det lugnt och metodiskt. "Det är inte bekräftat att han hoppade från taket" betyder "Vi har inte sett bilderna i alla tidningar".

Som för någon vecka sedan när det hittades ett lik i vattnet inlindad i en presenning, och polisen MISSTÄNKTE mord! (det är ju vanligt att man rullar in sig själv i presenning och hoppar i vattnet)

Johnny
 
JohnnyL; sa:
Som för någon vecka sedan när det hittades ett lik i vattnet inlindad i en presenning, och polisen MISSTÄNKTE mord! (det är ju vanligt att man rullar in sig själv i presenning och hoppar i vattnet)

Man kan ju trots allt bli dräpt, få döden vållad eller förolyckas och sen bli slängd i vattnet. Det är inte mord.
 
Nordesjö; sa:
JohnnyL; sa:
Som för någon vecka sedan när det hittades ett lik i vattnet inlindad i en presenning, och polisen MISSTÄNKTE mord! (det är ju vanligt att man rullar in sig själv i presenning och hoppar i vattnet)

Man kan ju trots allt bli dräpt, få döden vållad eller förolyckas och sen bli slängd i vattnet. Det är inte mord.
Man skulle oxå kunna halka så olyckligt att man bryter nacken i landningen, rullar ner för en sluttning, rullar in sig en presenning, för att avsluta turen genom att rulla över en kajkant... otäck olycka...

/Håkan
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Haha, diskussionen på Expressens hemsa tar nästan rekord i låg nivå. Så fort någon påtalar att det kanske är farligt inte bara för killen själv utan även för andra, så börjar någon yla om "den svenska avundsjukan", eller "Sluta gnälla alla maktgalna regelgalna sossar" (citat från diskussionen).

Jesus F Kennedy säger jag bara. Och den dag någon våghals dör är det en evig gråt och tandagnisslan för att en "hjälte" gått ur tiden. I praktiken handlar det väl mest om att någon är villig att med sin kropp illustrera sannolikhetsprincipen.

Ingen kan väl påstå att det är "risken" som innebär en tjusning med dylikt? Isåfall vore väl rysk roulette i en källare minst lika mycket "adrenalinkick". Uppmärksamhetsbehov, brukar det kallas. Eller var jag en maktgalen sosse nu?
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.