Gå ut med graviditet

Hej på er!

Detta kanske är en liten annorlunda förfrågan på detta forum, men vet inte var jag ska vända mig då jag inte gått ut med min graviditet ännu. Min sambo och jag är ordentliga frilufsare och så är även vår treåring. Nu väntar vi tillökning och ska gå ut med detta till familj och vänner (men även sociala medier framöver) och hade tänkt ta en bild, med tema friluftsliv, som berättar att vi väntar en ny familjemedlem. Jag hade hoppats på att ni kunde hjälpa mig med att brainstorma kring detta :)

Min första tanke var att ta en bild då vi alla står i Lundhagskängor, och så ett par små, små kängor längst ut i bild. Som en liten hint. Problemet är att det inte finns några Lundhagskängor i storlekarna som passar vår treåring eller någon mindre, så där sprack den idén. Har försökt hitta några barnkängor i liknande stil som Lundhags men lyckas inte med det heller. Men något med tema friluftsliv tänkte vi i alla fall.

Har ni några idéer? Eller något ni har gjort själva som kan vara en rolig variant på detta?

Hoppas det är en ok fråga för forumet även om det inte är strikt i linje med friluftsliv :)
 
Som vid alla konstruerade bilder/filmer får man bruka vad som finns, aldrig det omöjliga, om man inte är riktigt duktig på Photoshop.

Lycka till och go tur
 
Bamsekpsa för de vuxna, vanlig kåsa för existerande syskon och en pyttekåsa (finna variant på några centiliter) för den tillkommande?

/Patrik
 
Två gånger vuxensovsäck + barnsovsäck + åkpåse?

Bild på barn nummer ett i naturen som står och håller ut sin hand som om den höll i ett mindre barns hand (som ju ännu inte står där) och så texten ”kom brorsan/syrran så drar vi ut på äventyr!”

Två stora vattenflaskor + en mindre vattenflaska + en nappflaska?

Bild på (ert?) tremannatält med ”bytes mot fyramanna” skrivet under…
 
Måste det vara vandringskängor då? Tycker ett par barnskor skulle funka fint. Brukar inte de där minsta kallas lära-gå-skor? Det sitter väl. Snart kommer en ny som vi ska lära upp!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
klqrq Tips för att få barnen att gå :) Barn och friluftsliv 22

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.