Nu är jag igång!

Du har inte berättat vad det var som hände.
Var det ett felskär, en sten eller något annat typ ren klantighet som man helst vill tysta ner?

Slog du även huvudet i marken?
Är det trasor av kläderna?
Klarade sej händer och handleder?
Blåmärken på övriga kroppsdelar?

Berätta detaljerat, speciellt om det var pga ren klantighet, för sånt är extra kul att höra.
Man ska aldrig underskatta skadeglädjen, för ett rejält hånskratt gör en glad och förlänger livet...

Jag ska berätta så gott det går. Jag skulle åka ner för en backe och jag tänkte jag åker lite zickzack så går det inte så fort ner. Det gick bra till en början men när jag skulle svänga vänster så fick jag vikten på hälen så jag tappade fästen med vänster inline. Då viker jag in benet för att sätta mig ner och skrapar upp benet. Skrapsåret är den enda som hände, inga andra skador och kläderna är hela.
 
Grattis till att komma igång. Lite skador hör väl till.. Håller med om att du ska ha handledsskydd av precis den orsaken som redan nämnts. Vanligaste skadan bland skejtar och snowboardåkare lär vara brott på båtbenet i handen och det är onödigt.
 
  • Gilla
Reactions: MrP
Fega inte ur, på med knäskydd och handledsskydd så är det bara att köra....Du kommer upptäcka att när man står på ett par inlines i hög fart nerför en backe, då känner man sej som mest levande och har fullt fokus på det man gör.
En underbar känsla! Vetskapen om att det i bästa fall gör enormt ont om man ramlar, gör det extra intressant!
 
Lite som på utförsskidor skridskor och snowboard så handlar inlines om att få ner tyngdpunkten genom att böja på knäna och ändå stå jämt på hela foten, utan vare sig framvikt eller bakvikt.

/Patrik, som blev åksugen nu
 
Lite som på utförsskidor skridskor och snowboard så handlar inlines om att få ner tyngdpunkten genom att böja på knäna och ändå stå jämt på hela foten, utan vare sig framvikt eller bakvikt.

/Patrik, som blev åksugen nu
Jo, det handlar om balans. Men snart ska jag nog även hitta det på inlines också.
 
Du känner dej inte säkrare pga skydden - du känner dej tryggare och det är en enorm skillnad!!
Jag vill inte förringa att du nu har tagit steget till att bli en riktig inliner men en erfaren och van inliner känner sej helt säker helt utan skydd...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mr.Clean Vad ska jag välja? Inlines 1
5526 Får ont i korsryggen när jag tränar Inlines 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.