Norröna recon on

Norröna recon gore tex ställ någon i forumet som använder eller använt dessa plagg ,,har ni upplevt dem värda priset man betalar för dessa

Nej men många andra Norröna-jackor.

Behöver du så tungt regnställ?

Norröna har fem års garanti vilket är bra eftersom alla regnkläder börjar läcka förr eller senare. Jag har fått flera jackor utbytta rakt över disk i deras egna butik.

Edit: butiken i Stockholm har skräddare också. Har fått en dunjacka lagad gratis och ett par goretexbyxor (som jag hade åkt sönder i skidbacken) lagade för typ en hundring.

Alltså två plus som kan motivera deras höga priser.

Tja, jag har använt min jacka i ganska många år nu. Den är ju så långt ifrån lätt-packning och soft-shell man kan komma, så den hänger inte med på vandringar sommartid eller vardagsutflykter i skogen direkt. Däremot är det ju jackan som man litar på 100% i det värsta höstrusket, och för den delen i skidbacken när vädret inte är på topp. Kvalité, funktion och slitstyrka är (som hos alla Norrönas prylar?) i absolut toppklass, så är det den typen av jacka man vill ha så är den säkert prisvärd.

mm får nog besöka deras stockholms butik och prova o känna på denna produkt ,,är ute efter en slitstark produkt för året runt bruk ,,kanske inte högsommaren i låglandet ..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips