Norrmännen kommer till Sverige!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Konkurrens

är bra för kunden.

Vi får se vad detta innebär framöver. Om det innebär större utbud blir jag lockad att besöka någon av deras butiker. Norska butiker har ofta en mix av prylar som bara delvis finns i svenska butiker.

Att ha många olika sorters sportutrustning låter vettigt för att ha säsong mer eller mindre året runt.

Länna Sport Söder om Farsta har den affärsiden och de har också en liknande butiksyta.

Thure

Det skulle vara kul med lite prisjämförelser istället för frälsningsbudskap. ;)

halleluja!=) Jag jobbar inte för företaget... kolla på xxl.no så får du se priserna. Kanske blir det samma priser i SEK som NOK, Clas Olsson och andra svenska kedjor brukar ha samma priser i kronor i Sverige/ Norge (NOK mer värd men också dyrare personal).

kolla på xxl.no så får du se priserna. Kanske blir det samma priser i SEK som NOK, Clas Olsson och andra svenska kedjor brukar ha samma priser i kronor i Sverige/ Norge (NOK mer värd men också dyrare personal).

Anledningen till min skepsis var att jag kollade priserna och räknade om till svenska kronor. Inte ett dugg imponerande på de prylar jag kollade på, så jag tänkte att jag kanske kollade på fel prylar.
Om de kör krona mot krona är det ju en annan sak. Då kan det bli trevligt.

Spekulationer i all ära, men innan jag ser en svensk XXL-prislapp ser jag ingen som helst anledning att göra vågen. Då är det ju bara Media Markt-grejen: mycket snack och samma priser som konkurrenterna.

Det som talar för XXL (till skillnad från Media Markt) är att det egentligen inte finns några lågpriskedjor med premiummärken på den svenska friluftsmarknaden.

Norge i allmänhet är väl inte nât lâgprisland pà friluftsprylar precis. XXL är ett slags OBS!-varuhus vad gáller inredning och presentation, men grejerna är billigare än i andra butiker.

En typisk butik som ingen leverantör riktigt vill vara inne pà eftersom de ppressar priserna nàt grymt, plus att det ger lite dâligt rykte (fr.a hos de andra butikerna) och presentationen inte precis är tipp-topp, men vars enorma inköpspotential gör att de flesta trots allt gâr dit om de ropar.

Det är ju en gammal artikel (från november?) och det står att dom ska börja i Bromma under våren 2010. Borde det inte vara dags snart? Är det någon som vet mer?

På den norska sidan xxl.no kan man beställa grejer, får hoppas att det går via den svenska också.....

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips