Nödraket?

Re: Båtshopen

kajaken@yahoo.com; sa:
Kalle E; sa:
Vad kostar de då? Och var köper man dem? Inte på Orust Kajak väl?

Kalle

Nej Kalle, jag gjorde inte smygreklam... Vi säljer inte nödraketer eller bloss på Orust Kajak.

Jens

Jag vet Jens, det var inte min avsikt att antyda det heller. Jag har en annan gång framhållit just dig som ett gott exempel på någon med kommersiella intressen som lyckas behålla rågången mellan sina egna intressen och vikten av att inte göra onödig reklam här på utsidan. Det tycker jag fortfarande du gör bra. Min fråga var faktiskt mer konkret utan undertoner, men den svarade du ju redan på. Tack för det.

ha det bra,

Kalle
 
Där ser man

Där ser man vad lätt det blir missförstånd i sådana här sammanhang. Jag trodde inte du ville vara elak, Kalle, men jag trodde du skämtade lite med mig.

Jag tackar för övrigt för komplimangen.

hälsningar
Jens
 
Var???

Var köper man dessa?
Att de tillverkas i Anaheim USA, adress 1700 Via Burton, CA 92806, det vet jag, men alltså inte var man köper dem i Sverige. Nån som vet? Tack för all ev hjälp.
Mvh eder ebh
 
Smoke?

Fallskärmsraketer i all ära men har ingen använt rök?
Röken jag tänker på är den oranga som livbåtar ger när hjälp är på väg för att visa sin position, den borde finnas i mindre förpackningar är dom något klumpiga burkar som jag har sett.
Alltså ett bloss som ger en tjock orange rök, trots allt så paddlar ju dom flesta i dagsljus och sådan rök syns väl.

Vill inte påstå att jag har någon egentlig erfarenhet av vare sig handbloss, raketer eller rök men det skulle kännas tryggt att kunna dra av en rökare om man råkar illa ut.


JL
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.