Nishiki Pro SL och BOB-kärra, hjuldimension, akut!

Vilket problem jag fick! Ska köpa cykelgrejer till touren på en massa hundra mil i sommar, en Nishiki Pro SL och en Bob cykelkärra. Måste beställa cykelkärra idag för att garanterat ha den näst nästa fredag.

så var jag ifärd med att beställa kärran från cyclecomponents, och jag tvekar, har cykeln 26 eller 28" hjul? Vet du?

Enkel match att ta reda på tänkte jag men nej! Det står ingenstans, inte ens på deras hemsida. Är det allmän info att lite sportigare hybrid har 28" hjul?

Det som går att läsa på http://www.nishiki.se/Hybrid/Prosl.htm är att cykeln har Linus fälgar och att däcken är Kenda 700x28c plus lite vanlig geometri. Möjligt att det går att härleda storleken på hjulet med hjälp av däckstorleken, men inget jag kan.

Tacksam om jag får svar snabbt.

Tanken har vart att lägga ut det cykelkärran kostar på cyclecomponents, d.v.s. antingen 3500 eller 3400 inklusive vattentätt bobsäck, och jag kan ju tänka mig att om någon mot förmodan hittar den billigare...

bob dimensioner, yak... http://bobtrailers.com/trailers/yakdimensions.php
 
åå nu när man skulle beställa så fanns inte bob yak 28 hos cyclecomponents, och tillfälligt slut på globetrotter till w.23 =)... mums. Läser på globetrotter att bob yak passar på både 26 och 28" men frågan är vilken de säljer, ifall det är bob yak 28 som de säljer och säger passar på 26 eller ifall den vanliga passar på 28" hjul =).

såg att de sålde nishiki grymt mycket billigare i tyskland, kanske åka dit och köpa allt isåfall, tips på handlare med hemsida nära fredrikshamn?
 
Hej,

Bob Yak funkar bra på cyklar med 28tums (dvs 622mm) hjul och däck, så länge du inte änvänder däck större än 1.9 inches, eller däck större än 1.5 inches med lång (typ SKS) stänkskärm.

Bob Yak 28 är mest avsedd till mountain bikes med 622mm däck, dvs 29er mountain bikes. Dessa har oftast relativt breda däck i dimension 622-54, dvs 2.1 eller 2.3 inches.

Hej hopp från USA,
- Christian
 
kritisk komponent och storlek

Tack för erbjudandet. Cykeln är en kritisk komponent i projektet(känns bra om jag tror att jag kan lite på den), därför ser jag helst nyinköp, men känner du att den är av extremt bra skicka, har ett bra pris och storlek medium så kan du skicka ett mejl.
 
Intresse köpa pro sl

Hej!

Vad är det för storlek på den? maila till mig och ge ett pris.

Hälsningar Mikael
 
Köpte Nishiki Pro SL i danmark

Om någon är intresserad... vilket ni natruligtvis är.

Har beställt en nishiki Pro Sl till en dansk cykelhandlare, storlek m. Genom att göra detta sparar jag några hundralappar samtidigt som jag får mig en resa till danmark. Möjligheten att pruta med tillbehör i sverige är kanske något större och det bör poängteras.

Pris i sverige(sportson gbg): 6795sek (hade rabatt på 300 kr vilket ger ett pris på 6495sek)

Pris i fredrikshamn, danmark: 4500 dkk, vilket om man köper valutan på forex bli ungefär 5660 sek.

säljkursen:
X-change säljer sedlar: 1,2567
FOREX säljkurs: 1,2574
(köper jag med visa så blir påslaget på valuta köpet någon procent, under 2%, vilket ger ett ännu lägre pris på cykeln =) )

resa för mig till fredrikshamn danmark max 300 kronor. sen finns det kanske en annan faktor vilken gör att man åker till danmark ;)

Jag förlorar i alla fall, mer än 200 kronor mindre på att åka till danmark. i mestafall förlorar jag runt 1000 lappen mindre om jag ändå tänkt åka till danmark och tappar bort rabatt-lappen.

för ett billigare cykelköp jämfört med sverige, köp cykeln i danmark, undvik de svenska huvudimportörenas rävspel! (taskigt för de som inte bor på sveriges framsida...)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nattkryp Däck för Nishiki Pro i mellan-södra Sverige Långcykling 12
salgo60 Packväskor till en Nishiki Ultra pro Långcykling 6
castrobal Nishiki 422 eller Nishiki pro SL för långcykling?? Långcykling 2
.Nisse. Crescent LTC800 eller Nishiki Hybrid Pro SL? Långcykling 25
barend Nishiki Hybrid pro Långcykling 6
4fun Vad tål Nishiki Ultra Pro? Långcykling 5
kristiankorn Nishiki 501 som långfärdscykel? Långcykling 2
MartinaL Rimligt pris för beg Nishiki? Långcykling 21
bjornet Nishiki 601. Långcykling 3
MagArne Någon med erfarenhet av Nishiki 501 Långcykling 6
CallofNature Nishiki hybrid 401-långcykling Långcykling 2
nurmiranta lowrider passande nishiki SL's fästen? Långcykling 1
Oskar R. Nishiki Hybrid XC7 Långcykling 4
Nordenberg Nishiki 522 Långcykling 3
miyata Nishiki Continental hur är den som touringcykel Långcykling 3
umemorgan Nishiki Country Sport Långcykling 4
Ingarö-Stefan Nishiki cykel Långcykling 2
froilan Fuji Royale eller Nishiki Bigfoot Race?? Långcykling 3
Räv Rävsson Nishiki hjul, klarar de längre färder? Långcykling 3
niclasehn Cykelval - Nishiki vs. Scott Långcykling 19
Grus grus Nishiki Långcykling 2
mavve Nishiki hybrid Långcykling 2
AWG GPS med Friluftskartan PRO Långcykling 3
some0neelse Pro SL eller ny cykel? Långcykling 3
Tatonka Touring Pro - Bra cykelväska??? Långcykling 6
Mellanmork BOB trailer bortskänkes Långcykling 1
Skipper_ BOB YAK på 28" hjul Långcykling 6
perosen BOB yak eller liknande i Uppsala? Långcykling 0
perosen BOB yak sökes i Uppsala Långcykling 0
neoperl BOB yak montering? Långcykling 1
gunnar.ohman BoB Yak till cykel med alluminiumram ? Långcykling 4
anad Ny BOB-trailer till salu!!! Långcykling 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.