Nikkaluokta-Abisko <24 timmar

xoxoxo

Avslutat
Nästa utmaning?
2 pers, 7mil, 2*20kg, 24h, kontroller längs vägen och troligen minst en kraftledningsgata,

/Patrik
Lät skoj, tack för tipset! Har fundering på BAMM annars.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

xoxoxo

Avslutat
Kommer köra en slimmad packning.

- Keps
- Pannlampa
- Solglasögon (syn i så kommer se korkat ut på natten :D )
- 2x 500 ml vattenflaskor
- Tunnare regn-/vindjacka
- Packväst
- T-shirt
- Tights
- Handskar
- Gel, sockerpiller och bars
- Tejp
- Sportslick
- Strumpor
- Skor

packning.jpg

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Jo det gick bra. Kör igen i augusti tror jag.
Får jag fråga, varför?
Har träffat på en tjej som gick i 40 timmar. Hon var så slut så hon såg knappt ut som en människan. Jag frågade, varför? Hon sa: utmaningen. Jag har inte förstått.
Så varför gör du det?

avslutat260323

Avslutat
Men varför just denna sträckan som alla turister tar? Varför inte ta sarek istället. Sourva via rapadalen, Sitojaure och till Saltoluokta. 11-12 mil nånting

Får jag fråga, varför?
Har träffat på en tjej som gick i 40 timmar. Hon var så slut så hon såg knappt ut som en människan. Jag frågade, varför? Hon sa: utmaningen. Jag har inte förstått.
Så varför gör du det?
Det är väl en form av viljeträning, att fortsätta när musklerna och andra delar av kroppen skriker nej.
Se elitstyrkan hemligheter även om det är TV, det finsn de som söker den formen av utmaningar och det finns även de som betalar för liknanden träningsläger.

/Patrik

Det är väl en form av viljeträning, att fortsätta när musklerna och andra delar av kroppen skriker nej.
Se elitstyrkan hemligheter även om det är TV, det finsn de som söker den formen av utmaningar och det finns även de som betalar för liknanden träningsläger.

/Patrik
Ok. Vi har väl alla någon form av viljeträning på olika nivåer. Det är bara det mest extrema som syns.

xoxoxo

Avslutat
Får jag fråga, varför?
Så varför gör du det?

Utmaningen är ett bra ordval. Jag gör det för att uppskatta livet. Utan utmaningar så blir jag deprimerad och självmordsbenägen. Jag behöver springa och promenera på sten, det är det enda i livet som får mig att inte tänka på någonting vilket blir den ultimata avkopplingen. Det låter konstigt om du är "normal" men för oss övriga ;)

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.