Neder- mellan- eller överslaf på nattåget?

Jag är förvanad över att så många gillar att sova överst. Själv väljer jag alltid nederst, lätt att kliva ut och gå på toiletten som jag alltid behöver en till två gånger...man har också koll på vilket folk som kommer in.

Jag tänkte faktiskt samma sak. Skulle vilja boka boende då jag planerar några dagar på fjällstation men det tycks inte finns någon som helst information om tågtider med nattåg till Jämtland än.
Tider eller dagar?
Nattåg ska börja gå dagligen till Jämtland från 1:a juni. Hela året. Om de kör samma tider som nu så kommer man till Åre runt 8 skulle jag tro (Östersund 06:40)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kan du boka resa redan? När jag ringde för att kolla priser inför min vandring i sommar visste dom varken pris, tider eller kunde boka pga dom inte släppt detta än. Enl dom så skulle det släppas tidigast slutet februari.

Jag har bokat resa till Abisko för en veckas turskidåkning i mitten av april. Sommarens resa är fortfarande i planeringsstadiet och inte bokad ännu.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips