Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nattågen till övre Norrbotten sommaren 2021
- Trådstartare nicko_
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Nattåg till Norrland är uphandlad trafik så där händar det ibland att man har en "ny" operatör.
Vy som kör nu är en dotterbolag till norska Vy (förre NSB - Norges SJ) som har faktiskt kört innan under namnen Tågkompaniet.
Du kan även kolla på www.vy.se för biljetter, men i dagsläget finns bara biljetter till slutet av juli.
Det är samma vagnar som SJ har användt för sin trafik.
Henning
Vy som kör nu är en dotterbolag till norska Vy (förre NSB - Norges SJ) som har faktiskt kört innan under namnen Tågkompaniet.
Du kan även kolla på www.vy.se för biljetter, men i dagsläget finns bara biljetter till slutet av juli.
Det är samma vagnar som SJ har användt för sin trafik.
Henning
Fram till 26 juni släpps biljetter 14 april. Senaste jag har hört är att andra halvan sommaren släpps i slutet av april.
Det stämmer inte. Biljetterna för juli släpptes den 29 mars.
Idiotiskt med all avreglering och fragmentering. Svårare att boka tågbiljett, och ingen fattar vad som gäller längre. Det var länge sen jag åkte tåg nu, på den tiden funkade allt bra. Nu så orkar jag inte hålla reda på allt, bättre & enklare att ta bilen eller flyga !!![]()
"Regeringen lovar även att ett nytt gemensamt nationellt biljettsystem för all kollektivtrafik från norr till söder ska vara i bruk nästa år." extra-miljard-till-kollektivtrafiken
Håller med om att det är en djungel, vore fint med en app som fungerar för allt resande.
Idiotiskt med all avreglering och fragmentering. Svårare att boka tågbiljett, och ingen fattar vad som gäller längre.
Ja det blev inte enklare men inte verkligen svår, för de flesta resor kan man ju boka genom sj.se eller på www.resrobot.se bara några få som är inte med där.
Men att olika operatörer har olika bokningssläpp, avbokningsregler, rabattregler... ja da klarar man inte att se allt i djunglan.
Men kannske är jag redan hårdat med all detta för jag måste ja även boka resan från Schweiz till Sverige, inte alltid enkel där...
Henning
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg