Nallo 3 GT fast 3-säsongers?

Funderar på att införskaffa mig ett Nallo 3 GT eftersom
* jag vill ha ett så pass stort tält att man kan vara tre även om det inte är optimalt
* ska kunna vara fyra på tur om den sista sover i tex puppa
* samt att det är så pass lätt att man kan ta det när man går på solotur
* gillar verkligen absid då man kan sitta fyra stycken "inomhus" och laga mat och käka.

Nu till min fråga när förutsättningarna beskrivits: finns det ett motsvarande 3-säsongerstält så att man kan få ner vikten ytterligare? Har redan fått lite hjälp av en person på forumet men tänkte att det säkert finns fler som kan komma med bra input?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Verkar inte finnas någon GT-absid alls på dem utan prio på låg vikt. Det var en del nytänk där. Och även glipa ned mot marken som brukar diskuteras. Blir nog luftigt och bra i de flesta väder. Kupolen verkar vara rätt lik mitt Allak men fanns inte så många bilder. Sen blev jag lite sugen på en mesh box till min tarp, är ju myggen som är begränsade vad gäller att sova under tarpen.

"glipan" är kanon och ger bra ventilation, men det går också att justera yttertältsväven så den kommer närmare marken för att skapa mer skydd på vindsidan om så krävs.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips