Nallo 2 eller 3

Ahh här hade jag ju svar på min tidigare fråga.

Kommer ibland ha cyklar med, de kanske får plats i absiden på nallo 3, knappast på 2:an misstänker jag..
 
Re: Nallo3

hsalberg; sa:
Hej!
Jag har ett Nallo3 tält som jag haft i drygt tio år och är mycket nöjd med det.
Specialtillverkat, eller?
Såvitt jag vet så kom Nallo 3 för några år sedan. Det fanns iallafall inte för 10 eller ens 9 år sedan... :)
Du kanske har ett Keron...?
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Användningsområdet avgör

De flesta av oss vill ha större utrymme, men det sätter sig som sagt på vikten och ytbehovet.

Vandring eller paddling i skärgården, så passar nog 2:an bäst.

Men skall ni nu ut i Europa en längre tid, så passar säkert det stora bra (3GT).

Glöm nu inte bara att intresset kanske skiftar lite om något år och då kanske lätt blir viktigt.
 
Re: Re: Nallo3

haskell; sa:
hsalberg; sa:
Hej!
Jag har ett Nallo3 tält som jag haft i drygt tio år och är mycket nöjd med det.
Specialtillverkat, eller?
Såvitt jag vet så kom Nallo 3 för några år sedan. Det fanns iallafall inte för 10 eller ens 9 år sedan... :)
Du kanske har ett Keron...?

Gjorde det visst det!
Du måste vara felinformerad. Däremot har vissa förändringar skett på tältet. Kan mycket väl vara så att det fanns, utgick ur sortimentet för att sedan komma tillbaka.

mvh
Håkan
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Re: Re: Re: Nallo3

hsalberg; sa:
haskell; sa:
Såvitt jag vet så kom Nallo 3 för några år sedan. Det fanns iallafall inte för 10 eller ens 9 år sedan... :)
Du kanske har ett Keron...?
Gjorde det visst det!
Du måste vara felinformerad. Däremot har vissa förändringar skett på tältet. Kan mycket väl vara så att det fanns, utgick ur sortimentet för att sedan komma tillbaka.
Oops, där ser man!
Sortimentsjojo kan det ju förstås röra sig om. Det skulle ju inte direkt vara första gången en modell åker in i och ut ur någon tillverkares sortiment...
Ett halvt exempel är ju årets Staikavariant som presenteras som en nyhet i katalogen trots att modellen som sådan funnits flera år...
Om Hilleberg gjorde något liknande med Nallo 3 för några år sedan så kan jag mycket väl ha "gått i fllan". I vilket fall som helst så har jag inget minne av att modellen fanns när jag köpte mitt Nammatj (2) GT.
Synd att man inte sparat alla(*) friluftsprylkataloger genom åren så att man kan hålla koll på vad tillverkarna hittar på... ;)

(*) Om jag hade sparat alla friluftskataloger så hade jag nog behövt en betydligt större lägenhet vid det här laget... ;)

[Ändrat av haskell 2003-07-01 kl 15:35]
 
Nallo 3 har åtminstone funnits så länge jag varit katalogfetischist (sedan tidigt 90-tal), om jag inte minns fel.

De förändringar som kommit de senaste (2?) åren är Nallo 4, GT-varianter, lättare väv och lägre "akter".
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.