Någon som vet vad denna skall användas till ?

Jag har ett Marmot Swallow som fungerar helt ok och jag har använt det några år. En sak som irriterat mig är att jag inte fattat vad en av delarna skall vara till för...
Antagligen ingen livsviktig detalj eftersom det fungerar ändå :) men irriterande att inte veta vad den skall vara till, någon som kan upplysa mig om det ?

attachment.php

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Trodde att jag bifogat en bild eftersom det annars skulle vara svårt att veta vad jag menade... När jag kollar inlägget ser jag i alla fall delen jag menar.
Och eftersom mina försök själv att lösa detta inte varit så lyckade så tänkte jag testa om kunskaperna fanns här som jag vet att att de gör.
Jag har suttit och letat bland otaliga youtube filmer, och tittat på Marmots egna videor utan att fatta vad den skall vara till.

Ladda upp bilden på typ photobucket.com eller liknande tjänst, länkar du till t ex en bild på egen hårddisk ser ju du den men ingen annan!

Testar att ladda upp filen med forumfunktionen som jag trodde jag gjort, är lite stressad just nu eftersom det är packning på gång inför morgondagens avfärd...

Bilagor

• IMG_3416.JPG
    IMG_3416.JPG
    59.1 KB · Visningar: 610
Kan det här vara till någon hjälp?

"It comes with 2 elastic-type bands attached to a grommet which I had no idea what they were. I had to call Marmot to ask where they belonged and they told me in case the tent breaks where it stakes in the ground, they can be used on the go if needed temporarily. This is a great feature, but again I wish I had a manual to tell me that and to show how to actually use them."

http://www.backcountry.com/store/qanda/116190/What-is-the-grommet-bungee-dealy-for-Read.html

Det låter verkligen som det skulle kunna vara det, än så länge har tältet hållit så det är kansek därför jag inte fattat vad de skulle vara till :)

Tack för hjälpen, nu kan jag sova lugnt ;-)

Jag passar på att stjäla den här tråden för jag har också ett Marmot-tält med en extra del som jag inte vet vad den skall vara till. :)

Det är en rörstump på ca 15 cm som var trädd över en av tältbågarna när jag fick tältet. Rörstumpen har alltså något större diameter än tältbågarna. Kan den möjligtvis vara till för att göra en nödreparation av en avbruten tältbåge? Eller något annat?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips