Någon som paddlat i Görjeån?

För något år sedan gjorde jag efterforskningar på paddling av Görjeån. Jag fann en artikel på en blogg, "raftpackr.wordpress", men den verkar lagt ned och Wayback Machine har inte heller något.

Någon därute som paddlat Görjeån eller har en kopia av artikeln och vill dela med sig?

Ingen info, men om man kollar på kartan ser det väldigt fint ut. Tippar på en hel del trädhinder, och att man ska paddla i samband med vårfloden då det är mer vatten.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
För något år sedan gjorde jag efterforskningar på paddling av Görjeån. Jag fann en artikel på en blogg, "raftpackr.wordpress", men den verkar lagt ned och Wayback Machine har inte heller något.

Någon därute som paddlat Görjeån eller har en kopia av artikeln och vill dela

Någon därute som paddlat Görjeån eller har en kopia av artikeln och vill dela med sig?
I facebookgruppen packraft sverige finns skrivet en del. Bör vara paddlingsbar nu, ser att folk börjat paddla andra vatten i närområdet.

I facebookgruppen packraft sverige finns skrivet en del. Bör vara paddlingsbar nu, ser att folk börjat paddla andra vatten i närområdet.
Facebook förstås. Den stående tröskeln för oss som bara använder asociala medier X)

Vårflod är given, det man när den går ut i luleålven. Men man vill ju kliva på så högt upp som möjligt, man skulle haft en kartpunkt eller två...

Facebook förstås. Den stående tröskeln för oss som bara använder asociala medier X)

Vårflod är given, det man när den går ut i luleålven. Men man vill ju kliva på så högt upp som möjligt, man skulle haft en kartpunkt eller två...
Sudokvögen är väl en bra start. Har även hört dom som kör in från flygfältet söder om Jokkmokk. Vad paddlar du?

Aktuellt

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Sudokvögen är väl en bra start. Har även hört dom som kör in från flygfältet söder om Jokkmokk. Vad paddlar du?
Avser paddla uppblåsbart.
Det jag 'hört' är att folk lägger i borti Larve. Har gjort lite kartstudier och är man beredd att kånka man borde kunna gå på tidigare, ända från (strax innan) helvetesfallet eller Kallojaure. Med risk för mer kånk än paddling X)

Det blir nog att paddla 'dike' emellanåt men är det vårflod blir diket fort fullt så man slipper ha bottenkänning alltför ofta.
En möjlighet om du har tid innan, åk runt på skogsvägarna och kolla hur det ser ut på olika ställen.
Har snurrat runt en del (dock inte systematiskt) och det går att gå i både här och där men det innebär ju inte att det bara är att bära så fort man passerar nästa krök.

Nå, man kanske får vara den som bryter ny mark (och kånka hela vägen fram till Larve X)

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.