Nära avfärd!

I kväll bär det av. Sonen och jag tar tåget till Enafors för 6dagars vandring. Lite galen är man väl som går med en 9 åring i september. Men med godis och varma kläder ska det nog gå bra. Nån som blir avundsjuk?

Absolut riktigt avundsjuk, september är den överlägset bästa månaden att vandra i enligt min uppfattning. Hoppas ni får en riktigt skön tur, och ta mycket bilder på de fina höstfärgerna

Mina första vandringar tillsammans med mina söner ägde rum när de var i din sons ålder. Vi vandrade i Helagstrakten. Minnena därifrån har etsat sig fast i deras minnen. Numera vandrar de tillsammans - ibland själva, ibland tillsammans med sin far. Har du tur blir utvecklingen densamma för dig och din son. Lycka till säger jag, med en nostalgisk darr på rösten...
HåkanF

Jag blir grön av avund! Fin tid att vandra just nu! Eftersom vädret blir lite bistrare så blir det desto mysigare att vistas i tältet och få krypa ner i den sköna sovsäcken.......

God tur!
Lars

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Väldigt växlande tur

Riktigt vidrigt i början med blötsnö på söndan och snöstorm på måndan. Underbart på torsdan och fredan. 2 nätter i tält blev det. En natt i rastskydd i snöstormen. Vi bodde en natt på Gåsen för att torka kängor och kläder. För att säkerställa att sonen vill vandra nästa år med avbröt vi en dag i förväg. Några bilder finns i albumet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips