Nära avfärd!

I kväll bär det av. Sonen och jag tar tåget till Enafors för 6dagars vandring. Lite galen är man väl som går med en 9 åring i september. Men med godis och varma kläder ska det nog gå bra. Nån som blir avundsjuk?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Absolut riktigt avundsjuk, september är den överlägset bästa månaden att vandra i enligt min uppfattning. Hoppas ni får en riktigt skön tur, och ta mycket bilder på de fina höstfärgerna

Mina första vandringar tillsammans med mina söner ägde rum när de var i din sons ålder. Vi vandrade i Helagstrakten. Minnena därifrån har etsat sig fast i deras minnen. Numera vandrar de tillsammans - ibland själva, ibland tillsammans med sin far. Har du tur blir utvecklingen densamma för dig och din son. Lycka till säger jag, med en nostalgisk darr på rösten...
HåkanF

Jag blir grön av avund! Fin tid att vandra just nu! Eftersom vädret blir lite bistrare så blir det desto mysigare att vistas i tältet och få krypa ner i den sköna sovsäcken.......

God tur!
Lars

Väldigt växlande tur

Riktigt vidrigt i början med blötsnö på söndan och snöstorm på måndan. Underbart på torsdan och fredan. 2 nätter i tält blev det. En natt i rastskydd i snöstormen. Vi bodde en natt på Gåsen för att torka kängor och kläder. För att säkerställa att sonen vill vandra nästa år med avbröt vi en dag i förväg. Några bilder finns i albumet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips