Jag har en Nokia N8 som har strulat en massa. Kopplar ner samtal mm. Jag köpte den för att alltid ha en bra kamera med mig,. (se tidigare trådar om N8 och kamera) men har nu möjligheten att byta ut den till till en ny av samma sort eller en annan telefon och få 4000 kr till detta. Jag vill använda den i vardagen, men också när vi är ute och reser runt när och fjärran. Vågar jag satsa på en ny av samma sort eller har någon ett tips på en bättre telefon som också funkar i naturen?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
N8 eller en annan mobil?
- Trådstartare sofiah
- Start datum
Det finns några smartfonar som en vattentäta , har själv en Motorla Defy , finns även en Ericsson och en Samsung - har den förstnämnda.
Det är ganska hopplöst att inte ha en vattentät telefon om man rör på sig.
Dock fungerar ju inte pekskärmarna nått vidare när det är nedblött
Det är ganska hopplöst att inte ha en vattentät telefon om man rör på sig.
Dock fungerar ju inte pekskärmarna nått vidare när det är nedblött
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Jag tycker det funkar bra med en vattentät förvaringspåse att ha telefonen i, tex http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=94088. I alla fall så länge man inte behöver ha uppe och använda telefonen konstant. Påsen kan man också ha lite andra småskaker i och när det inte regnar kan telefonen förvaras på mer lättillgänglig plats. Troligen blir det också en lättare, viktmässigt, lösning.
Jag tycker det funkar bra med en vattentät förvaringspåse att ha telefonen i, tex http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=94088. I alla fall så länge man inte behöver ha uppe och använda telefonen konstant.
Finns bra påsar och fodral för den som vill kunna använda mobilen också, så för det mesta (navigering, surf, epost/sms/samtal osv) är fukt inget som helst problem.
Men vill man fota eller filma mycket med mobilen så är det förstås en fördel om den är tät i sig, och det är väl knappast någon nackdel i något annat sammanhang heller. Men det är trist att behöva välja bort prestanda och funktioner för att få en tät telefon.
Dom här vattentäta androiderna är fullkompetenta prestandamässigt så man väljer ju inte bort nått så.
Dock är det inte alls säkert att man kan filma,fota,ringa och dona när den är pisseblöt....touchskärmen får fnatt av fukten.
Nån som vet om skyddsfilm kanske förbättrar funktionen??
Dock är det inte alls säkert att man kan filma,fota,ringa och dona när den är pisseblöt....touchskärmen får fnatt av fukten.
Sony Ericsson Active ska det gå att bada med, och filma samtidigt, så det borde funka även när det regnar, http://www.sonyericsson.com/cws/pro...rview/xperia-active?cc=se&lc=sv#view=overview
Jag har inte använt den personligen men har hört en del gott om den.
Jag har inte använt den personligen men har hört en del gott om den.
Dom här vattentäta androiderna är fullkompetenta prestandamässigt så man väljer ju inte bort nått så.
Tyvärr (kanske) finns ingen mobil som är "fullkompetent" i meningen att den har allt - det är bara att prioritera och välja efter önskemål och behov. Själv skulle jag gärna ha en vattentät Androidlur, men jag vill inte byta bort N8'ans kamera, USB-otg, HDMI-utgång, kostnadsfria offline-navigering mm.
Tyvärr (kanske) finns ingen mobil som är "fullkompetent" i meningen att den har allt - det är bara att prioritera och välja efter önskemål och behov. Själv skulle jag gärna ha en vattentät Androidlur, men jag vill inte byta bort N8'ans kamera, USB-otg, HDMI-utgång, kostnadsfria offline-navigering mm.
Per har nog lyckats övertyga mig om att göra ett nytt försök med en annan N8
Har skyddsfilm på min, men har inte provat utan, så jag vet inte om det är nån skillnad.
Tycker min defy fungerar ganska bra när den är blöt, är den däremot riktigt svettig (haft den i fickan när jag sprungit) så kan den få tokfnatt... bara att skölja av den så löser det sig. beror kanske på att svett är salt, och därmed leder ström "för bra"?
Saltvatten
eller svett är långt värre telefondräpare än 'vanligt' vatten... Jag hade en 'vattentät' SE för några år sedan, den höll för 10 månaders aktivt användande - och 30min vid Atlanten innan den stendog (saltvatten i kontakten).
Annars kom jag att tänka på den gamla Dilbertstrippen när han blir ombedd att rekommendera en mobil... Och svaret blir "Ja, vad vill du bli irriterad över? Kort batteritid, funktioner du saknar eller dålig användarvänlighet?"
eller svett är långt värre telefondräpare än 'vanligt' vatten... Jag hade en 'vattentät' SE för några år sedan, den höll för 10 månaders aktivt användande - och 30min vid Atlanten innan den stendog (saltvatten i kontakten).
Annars kom jag att tänka på den gamla Dilbertstrippen när han blir ombedd att rekommendera en mobil... Och svaret blir "Ja, vad vill du bli irriterad över? Kort batteritid, funktioner du saknar eller dålig användarvänlighet?"
Annars kom jag att tänka på den gamla Dilbertstrippen när han blir ombedd att rekommendera en mobil... Och svaret blir "Ja, vad vill du bli irriterad över? Kort batteritid, funktioner du saknar eller dålig användarvänlighet?"![]()
http://www.youtube.com/watch?v=ewuRzONjZEY&feature=youtube_gdata_player
En film när någon filmar med en Sony Ericsson Xperia Active under vattnet. Så den ska nog tåla lite regn
En film när någon filmar med en Sony Ericsson Xperia Active under vattnet. Så den ska nog tåla lite regn
Liknande trådar
- Svar
- 25
- Visningar
- 4 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg