Multinavigator handdator

Har en Silva Multinavigator som jag vill koppla till en handdator. Eftersom jag inte vet mycket om handdatorer undrar jag om någon kan tipsa mig om vad jag behöver. Handdatorn behöver inte kunna mer än hålla kartprogram (Fugawi)+ karta .rik. Helst
färgdisplay. Hur är marknaden på begagnade handdatorer? Finns anslutningssladd mellan Silvan och datorn att köpa?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Silva IPAQ

Jag har min Silva kopplad till en IPAQ. Det som krävs är Silvas datakabel som kan köpas separat, samt en kabel från IPAQ som fungerar som en seriell port. Det är alltså inte den vanliga seriella kabeln utan denna kabel fungerar som en serieport på IPAQ i vilken Du pluggar in din Silva. Sen är det bara att slå på båda och med Fugawi ser du var på kartan du befinner dig, om Du nu inte visste det redan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips