Multi-tool

Vilka modeller har du erfarenhet av när det gäller Victorinox?

Tidigare hade jag en SWISSTOOL RS men jag kände att jag aldrig använde tången så jag sålde den för att köpa en rangergrip 79 som är helt lysande för för mina ändamål. Sen har jag en climber, spartan, evogrip 16 och en alpineer. Alla är jättebra knivar och verktyg.
 
Jag har en hel hög Leatherman, jo jag gillar dem, men den jag använder (uteslutande) är Skeletool CX:n , den har precis det jag anser jag behöver. Smidig att haka fast i bälteshällan, de andra tycker jag blir för klumpiga. Multitools är bra till mycket, men det finns "riktiga" verktyg om man ska göra något "riktigt".
 
Jag har en hel hög Leatherman, jo jag gillar dem, men den jag använder (uteslutande) är Skeletool CX:n , den har precis det jag anser jag behöver. Smidig att haka fast i bälteshällan, de andra tycker jag blir för klumpiga. Multitools är bra till mycket, men det finns "riktiga" verktyg om man ska göra något "riktigt".

Jag är medveten om att det finns verktyg som är bättre att arbeta med än verktygen på en multi tool, men fördelen med sistnämnda är att det på långvandringar är mycket smidigt att bara ta med en multi tool och då få med sig ett stort antal olika verktyg.
 
Tittade på Leathermans hemsida. Leatherman Tread såg ju kul ut! Med en sån och en paracord på andra armen - vad kan gå fel..! :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
frostbiten Spade - Glock E-Tool mot Gerbers? Utrustning allmänt 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.