Multiverktyg... nja

Det går att ha med sig ett verktyg och sedan glömma bort att man faktiskt kunde ha fixat ett problem genom att använda det.

Om jag fått en femma varje gång jag lånat ut mitt... Snäll som jag är brukar jag tvinga folk att säga att multiverktyg är bra att ha. Istället för att skinna dem på pengar.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Vid långturer på skidor har jag haft användning av typ Leatherman tool. (Mest vid bindningsstrul). Vid vandring så har jag avstått att ta med sig ett sånt verktyg.

Vid långturer med kajak hänger också ett sånt verktyg med. Jag har roder"linor" i styv rostfri tråd typ smal pianotråd på min gamla VKV Lisa. En tång behövs för att mecka med pianotråd.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips