Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
MSR Hubba Hubba NX
- Trådstartare omni96
- Start datum
Betalt samarbete
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Skulle vara intressant att höra hur det gick, om det alls blev av. Ge oss en liten recension! Blev det just det tältet eller tog du något annat beslut?
Ett litet livstecken är väl det minsta jag begära så jag slipper leta efter dig och ett MSR Hubba Hubba då jag drar på tur i Sarek till sommaren.
Ett litet livstecken är väl det minsta jag begära så jag slipper leta efter dig och ett MSR Hubba Hubba då jag drar på tur i Sarek till sommaren.
Almgren
Avslutat
1.5 år sedan TS var inloggad, men kanske.....
Fick ju aldrig nått svar, så kanske gav upp?
Aktuellt
Politisk reklam
Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!
Ojdå... Det gör ju det hela ännu mer oroväckande 😱1.5 år sedan TS var inloggad, men kanske.....
Hej,
Jag sökte efter lite annan information gällande tält men såg att den här tråden saknade svar.
Jag gick genom Sarek förra sommaren i augusti med ett Hubba Hubba NX inköpt 2019. Det gick bara fint, dock var det inte lika stabilt som tältgrannens Helsport tunneltält under en stormig natt då mitt tält i princip låg ner av vinden, det höll dock tät och inga skador uppkom trots våran exponerade tältplats. Ska tillägga att jag även hade med en footprint då det ibland krävdes att vi tältade på fuktig mark.
Jag sökte efter lite annan information gällande tält men såg att den här tråden saknade svar.
Jag gick genom Sarek förra sommaren i augusti med ett Hubba Hubba NX inköpt 2019. Det gick bara fint, dock var det inte lika stabilt som tältgrannens Helsport tunneltält under en stormig natt då mitt tält i princip låg ner av vinden, det höll dock tät och inga skador uppkom trots våran exponerade tältplats. Ska tillägga att jag även hade med en footprint då det ibland krävdes att vi tältade på fuktig mark.
se på dessa bilder så är disk.avkl.
Otroligt brett anv omr men ej för kalfjäll detta var på en nedlagd soptipp utan träd högt belägen kanske 15 m/s men det kan ju blåsa 20-25 m/s ävn på sommaren har köpt ett Unna men även enklare tunnel går bättre vikt av mindre bet.om du är ensam 10 mil från räddning utan mobiltäckning men även gått i sarek helt utan oväver men denna sommar förväntas mer regn än vanligt och kyligt
Otroligt brett anv omr men ej för kalfjäll detta var på en nedlagd soptipp utan träd högt belägen kanske 15 m/s men det kan ju blåsa 20-25 m/s ävn på sommaren har köpt ett Unna men även enklare tunnel går bättre vikt av mindre bet.om du är ensam 10 mil från räddning utan mobiltäckning men även gått i sarek helt utan oväver men denna sommar förväntas mer regn än vanligt och kyligt
Bilagor
Det där ser inte ut att funka för hårda vindar men du borde kanske haft tältet vänt så att vinden inte tar från sidan. Hubba hubba bör enbart användas när det finns skydd. Jag tältade med ett Nemo Losi 3p på kalfjället i kebområdet. Ca 15 m/s och ösregn i 13 timmar. Det gick men det var nog gränsfall. Losi är motsvarande tält som Hubba hubba.
Liknande trådar
- Svar
- 8
- Visningar
- 2 K
- Svar
- 10
- Visningar
- 6 K
Dela: