MSR Hubba Hubba NX

Är MSR Hubba Hubba NX tillräckligt för Sarek?
Jag läsade den här tältet är inte bra för starka vindar, men det är inte lika dyrt som Anjan 2 GT.


Förlåt min svenska, jag forsöker att lära mig.
 
Skulle vara intressant att höra hur det gick, om det alls blev av. Ge oss en liten recension! Blev det just det tältet eller tog du något annat beslut?

Ett litet livstecken är väl det minsta jag begära så jag slipper leta efter dig och ett MSR Hubba Hubba då jag drar på tur i Sarek till sommaren.
 
Hej,

Jag sökte efter lite annan information gällande tält men såg att den här tråden saknade svar.

Jag gick genom Sarek förra sommaren i augusti med ett Hubba Hubba NX inköpt 2019. Det gick bara fint, dock var det inte lika stabilt som tältgrannens Helsport tunneltält under en stormig natt då mitt tält i princip låg ner av vinden, det höll dock tät och inga skador uppkom trots våran exponerade tältplats. Ska tillägga att jag även hade med en footprint då det ibland krävdes att vi tältade på fuktig mark.
 
Har ett Hubba hubba och ett Hilleberg Soulo att välja på för en Sarekvandring. Jag gillar de lite utsatta exponerade platserna. Soulo väger nästan 1 kg. mer så jag velar vilket jag ska ta med.
 
se på dessa bilder så är disk.avkl.
Otroligt brett anv omr men ej för kalfjäll detta var på en nedlagd soptipp utan träd högt belägen kanske 15 m/s men det kan ju blåsa 20-25 m/s ävn på sommaren har köpt ett Unna men även enklare tunnel går bättre vikt av mindre bet.om du är ensam 10 mil från räddning utan mobiltäckning men även gått i sarek helt utan oväver men denna sommar förväntas mer regn än vanligt och kyligt
 

Bilagor

  • WP_20210614_17_09_37_Pro.jpg
    WP_20210614_17_09_37_Pro.jpg
    1.4 MB · Visningar: 205
  • WP_20210614_17_09_57_Pro.jpg
    WP_20210614_17_09_57_Pro.jpg
    1,021.6 KB · Visningar: 201
Det där ser inte ut att funka för hårda vindar men du borde kanske haft tältet vänt så att vinden inte tar från sidan. Hubba hubba bör enbart användas när det finns skydd. Jag tältade med ett Nemo Losi 3p på kalfjället i kebområdet. Ca 15 m/s och ösregn i 13 timmar. Det gick men det var nog gränsfall. Losi är motsvarande tält som Hubba hubba.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vagabond78 Erfarenheter av Big agnes copper spur HV UL2 eller MSR hubba hubba NX2? Bo och sova 8
Emil_VBotten MSR Hubba Hubba NX - alternativt annat 2P tält? Bo och sova 26
Evni Tält: Exped Lyra/Mira vs MSR Hubba Hubba Bo och sova 23
Gråbuse MSR Hubba Hubba Nx 2 - vad är nytt för 2018? Bo och sova 1
rayun MSR Hubba Tour 1 Bo och sova 0
Nordiska Motorcyklister MSR Hubba Tour 1, tält med garage och myggnät mot dörren. Bo och sova 13
Samuel E MSR Hubba Hubba HP verklig storlek Bo och sova 6
David Eklind Enmanstält - MSR Hubba vs Vaude Hogan Ultralight Argon Bo och sova 16
Shaguar MSR "Hubba Hubba" vs "Hubba Hubba HP" Bo och sova 5
carina_ MSR Hubba HP Bo och sova 5
Daddy TNF Minibus 33 eller MSR Mutha Hubba HP på fjället? Bo och sova 3
BadCash MSR Hubba vs. Go Lite Shangri La Bo och sova 3
sonjahal MSR Hubba Hubba HP Bo och sova 11
Apelsinjos Durston eller MSR eller annat... välja tält till fjälltur Bo och sova 6
Jejina Problem med msr tält Bo och sova 5
Glimmerstigen Fråga ang. tält MSR eller annat alternativ Bo och sova 15
Freddan122 Hjälp med tält 2-manna jack wolfskin eller Msr elexir 2 eller något annat? Bo och sova 0
meto MSR Elixir 1, Helm 1 eller Exped Carina II? Bo och sova 8
anders84 Erfarenheter av MSR Hoop Bo och sova 8
Pieri Exped Pegesus - MSR Stormking eller HB Keron 4GT Bo och sova 4
The Trooper MSR Skinni One/Too Bo och sova 1
grodanbolle MSR Carbon Reflex Bo och sova 4
3338 MSR Skinny One Bo och sova 10
Lite MSR Dragontrail Bo och sova 0
realout MSR Twin Peaks? Någon som provat? Bo och sova 0
zzeezz MSR Tält Bo och sova 9
zeromaker MSR Zoid 1 Bo och sova 3
sam Tält! MSR Phantom Bo och sova 2
Halvarsson MSR Tälten? Är de bra... Bo och sova 24
Linneagk Letar efter Hubba Hubba HP Bo och sova 0
salgo601 Hubba hubba tältstäng trasig Bo och sova 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.