Monsen og nasjonalparkene

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Alltid roligt att följa Monsen sina program och extra skoj med det första programmet från Övre Pasvik då jag var och paddlade där i början på 70 talet. Tror jag har sett alla hans program minst en gång.

Römme, Har ganska så bra koll, då jag har en fot i vardera land. Uppvuxen i Norge men bott i Sverige sen mitten på 70 talet.

Mr Monsen borde skärpa sig när det gäller matlagning. Kokar fiskbitar i en kaffepanna och mosar sönder, eller kokar några dl vatten och häller i allt möjligt och käkar. Lite mer stil & finess, tack ! Hamburgare eller Biff Ryberg ? Men Norge är ju inte känt för bra mat --
Sen tar han gärna några nävar hundmat till också.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips