Gräddfil kallas römme i Norge. 😉Jag tycker det är synd att vi inte har römme i Sverige för den var god till tacos.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Monsen og nasjonalparkene
- Trådstartare Elvah
- Start datum
Nä, det är en annan karraktär på gräddfilen. Plus att de norskar jag känner säger att gräddfil och römme inte är samma sak.Gräddfil kallas römme i Norge. 😉
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Nä, det är en annan karraktär på gräddfilen. Plus att de norskar jag känner säger att gräddfil och römme inte är samma sak.
Römmegröt är väl vanlig grädde som fått koka sig tjock.
Römme kanske är något mer åt gräddhållet ?
Edit:
Blev nyfiken och Googlade

Rømme – Wikipedia
Alltid roligt att följa Monsen sina program och extra skoj med det första programmet från Övre Pasvik då jag var och paddlade där i början på 70 talet. Tror jag har sett alla hans program minst en gång.
Römme, Har ganska så bra koll, då jag har en fot i vardera land. Uppvuxen i Norge men bott i Sverige sen mitten på 70 talet.
Römme, Har ganska så bra koll, då jag har en fot i vardera land. Uppvuxen i Norge men bott i Sverige sen mitten på 70 talet.
Efter att tittat på serien blev jag sugen på vandring i Varangerhalvøya nasjonalpark.
Sen tar han gärna några nävar hundmat till också.Mr Monsen borde skärpa sig när det gäller matlagning. Kokar fiskbitar i en kaffepanna och mosar sönder, eller kokar några dl vatten och häller i allt möjligt och käkar. Lite mer stil & finess, tack ! Hamburgare eller Biff Ryberg ? Men Norge är ju inte känt för bra mat --
Monsen är mer av ett djur än en människa. Han skulle äta den där fisken rå direkt ur älven om inte Tv-teamet var med.Sen tar han gärna några nävar hundmat till också.
En stor förebild
jo det skulle han nog, men han skulle nog inte gå lika långt som bear grylls och dricka sitt urin eller äta kadaver.Monsen är mer av ett djur än en människa. Han skulle äta den där fisken rå direkt ur älven om inte Tv-teamet var med.
En stor förebild![]()
Jag kände exakt samma!Efter att tittat på serien blev jag sugen på vandring i Varangerhalvøya nasjonalpark.
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg