Monsen og nasjonalparkene

Alltid roligt att följa Monsen sina program och extra skoj med det första programmet från Övre Pasvik då jag var och paddlade där i början på 70 talet. Tror jag har sett alla hans program minst en gång.

Römme, Har ganska så bra koll, då jag har en fot i vardera land. Uppvuxen i Norge men bott i Sverige sen mitten på 70 talet.

Mr Monsen borde skärpa sig när det gäller matlagning. Kokar fiskbitar i en kaffepanna och mosar sönder, eller kokar några dl vatten och häller i allt möjligt och käkar. Lite mer stil & finess, tack ! Hamburgare eller Biff Ryberg ? Men Norge är ju inte känt för bra mat --
Sen tar han gärna några nävar hundmat till också.

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 10 kommentarer
Såg ett avsnitt idag med ett Marmot tält som ej tålde vind eller platsen där han satt upp tältet på.
Fiske är det han behärskar bäst.(samt marknadsföring)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips