Mössans vara eller icke vara?

Vår i luften...

zipper; sa:
Jo, det är ju ett ganska lättsamt ämne, så man kan nog kosta på sig att vara lite lustig. Det är ju vår snart också. ;)

Våren ja, har för mig att någon en gång skrev följande i Blandaren:

"Vi har vår i luften flickor, vad har ni i er?"

M a o, en mössa kan va' bra att ha' ibland... Ha,Ha

Hej hej!

Uffe

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
de har väl läst det norska testet där man släppte en hjälm och en toppluva från 100 m höjd. Hjälmen sprack... toppluvan höll! :-D

Seriöst:
Många av mina kompisar har mössa när de klättrar för att slippa ha håret i ögonen...
Oseriöst:
Med en gammal sliten neonfärgad bigwallkeps på huvudet får man den respekt man förtjänar...

/Pott

Pott; sa:
"Med en gammal sliten neonfärgad bigwallkeps på huvudet får man den respekt man förtjänar..."

/Pott

Ja det blir väl som seglarnissarna som tvättar sina kepsar ett par hundra gånger för att verka erfarna och coola...

"never trust the guy with the shiny equipment" - ?

Mössa när man bouldrar är väl samma sak som att man drar av sig T-shirten för att man känner sig lite starkare när man ska göra "sista" försöket på projektet ;-)

Angående att dra av sig T-shirt

Man drar ju av sig tshirten så att alla brudar skall se ens snygga ryggmuskler...
Inte för att jag har fått någon tjej på det sättet men det skulle kunna hända...

Bar överkropp

Fullständigt övertygad om att anledningen till att grabbarna tar av sig T-shirtarna är att de hoppas att tjejerna ska göra likadant. Med eller utan mössa...

Re: Bar överkropp

petratetra; sa:
Fullständigt övertygad om att anledningen till att grabbarna tar av sig T-shirtarna är att de hoppas att tjejerna ska göra likadant. Med eller utan mössa...

Frågan är om man verkligen skulle klättra bättre om damerna följde det exemplet....
Bara en tanke. :)

Efter att ha kollat runt lite bland medlemmarna i min klätterklubb så står det helt klart.
Mössa ska man ha!
Man kan få dispans mitt i sommaren. Men under hösten ovh våren då det bouldras extra mycket i Sverige vad det verkar, är mössa obligatorisk.
(Nästan)

/ Henke

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips