Mitt första tält!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har själv köpt ett Wild Country Zephyros 1 lite, kolla in 2-personsmodellen? Får bra omdömen i England och verkar mycket prisvärda, 2p-tältet går för ca 2000kr. Ska bli spänande att testa mitt under våren!

Du kan hitta det lite varstans, tex här:
http://www.ultralightoutdoorgear.co...-shelters-c25/all-tents-c148/zephyros-2-p1830

Jag har ett sånt sen ett år tillbaks. Användes i padjelanta i somras och jag e skitnöjd med det. Ingen kondens som nån trodde och går snabbt att sätta upp när man lärt sig. Själv sätter jag upp yttertältet först. Inner tältet kan hakas på i efterhand när man vill vila. Utan detta får man bättre sitthöjd och mer plats för matlagning. Absiden räcker trots att den e smal. Tältet tar nästan ingen plats i ryggan om man komprimerar det och har pinnarna för sig.

Fråga gärna om du undrar nåt mer om tältet.

Någon som hört mer om nya Power Lizard? v. 14 nu men hittar inget om att det är ett nytt på G, trots att Vaude själva sa det för snart två månader sedan.

Om du har fastnat för Power Lizard SUL 2-3, så finns det att beställa från fliegfix för 380 euro inkl. frakt.

Den nya versionen av tältet förväntas släppas v.10 med listpris på 600 euro och kommer nog vara svårt att hitta lika billigt innan sommaren.

Här finns tips på enkel modifiering för att förenkla uppsättningen av den gamla versionen.

Jag har dock ingen egen erfarenhet av tältet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips