Missa inte detta erbjudande.......

Jag har svårt att tro att målgruppen för denna produkt finns på utsidans forum, det är nog snarare flashiga människor i innerstaden som ser "nyttan" med produkten.
 
Kottar innehåller höga halter med lignin. Detta ger ett högt bränslevärde men vid ofullständig förbränning också upphov till olika slag av polyaromater.

Förbränning i en modern spis eller värmepanna är det inte så farligt.

Däremot bör man inte använda kottar som grillkol på grund av risken för bildning av polyaromaterna. Vissa polyaromater anses som carcinogena men detta gäller endast vid exponering under längre tid och vid dålig förbränning.

Mvh troswe
 
Kottar innehåller höga halter med lignin. Detta ger ett högt bränslevärde men vid ofullständig förbränning också upphov till olika slag av polyaromater.

Förbränning i en modern spis eller värmepanna är det inte så farligt.

Däremot bör man inte använda kottar som grillkol på grund av risken för bildning av polyaromaterna. Vissa polyaromater anses som carcinogena men detta gäller endast vid exponering under längre tid och vid dålig förbränning.

Mvh troswe

Du bör ange källa om du kopierar.

http://www.skogssverige.se/bildas-det-giftig-rok-om-man-eldar-kottar
 
Nåja. Det finns många plojprodukter som är mera design och koncept än nödvändighet och funktion. Målet här är väl som sagt snarare braskaminer i valfri innerstadsdel, än villapannor i Arjeplog. Typ, man går på glöggmingel, och tar med en kul grej istället för en hyacint.. Jag vet vad jag skulle tycka var roligast att få i alla fall, även utan att bo i innerstan.

Sen verkar det ju faktiskt inte bara vara kottar i en låda, de är preppade med stearin? Kanske nåt man kan roa sig med själv inför kommande korvgrillningar, eller sånt som det av tradition pysslas med under mörka vinterkvällar i scoutstugan?
 
Mångmiljonär?

Skall sälja min "kottar" i Sydostasien som potensmedel så kan säkert nollorna adderas efter lämplig startsumma. Fraktkostnaderna för det imaginära kan bli stora. Vem vill jobba på säkerheten?

STDS
 
Det är ok

Hänvisa till länkar/bilder/artiklar med upphovsman är ok , man kan även återge ursprungstext om man anger källan.Att ändra/ta bort delar av en text och återge den som sin egen är inte rumsrent eller ens tillåtet.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.