Minsta möjliga packning?

Jag åker till indien och sri lanka om två veckor för att fotografera. Kommer ha med mig en väska med två fack; kamerautrustning och kläder.

Min tanke är att slippa släpa på så mycket grejer utan istället tvätta efter hand.

Vad är det absolut minsta du skulle ta med dig i kläd/sko-väg under tre veckor i det klimatet?
Vet väldigt lite om material och dyl. så om du har tid och lust så får du gärna specifiera!

Tack!

Indien har nästan lika många klimatzoner som vi har plus de tropiska..........så beroende på vart i indien du skall har en viss betydelse......generellt räcker tre ombyten ett på och två i packningen, men vilka?

Ull och silke är mina spontana första tankar men hur mycket och vilka sorter beror på var på kontinenten du avser verka........

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

dave1

Avstängd
Khakikostym och tropikhatt.. ;)

Nä men du behöver väl inte så mycket förutom resekläderna? Tandborste?

Om du kommer ha behov av bra exempelvis friluftsutrustning kanske det kan vara att tänka på. Annars: tandborste.

Om du kommer ha behov av bra exempelvis friluftsutrustning kanske det kan vara att tänka på. Annars: tandborste.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips