Mina 7 för 3 :-)

Så har jag då alltid skällt ULare för att helst av allt se sig liggande apatiska inrullade i gladpack och astronautfilt under en sten i fjällen, medan de suger i sig lite kalorisnålt vatten som de ljummat upp till +13 grader på sitt tårtljus-kök.
 
OK!! en rygga i gladpack, nu börjar det bli läskigt, det måste finns gränser för smaklöshet..

Precis, och som inte det var nog så har tillverkaren varit smaklös nog att använda en sån på en liten fjant-tur på 2663mi med upptill 35lbs i. Tur att man slipper se sånt spektakel.

edit: Glömde, är det nån som vill sambeställa?

;)
 
Aha det är tanken!

Men om det regnar - är sovsäcksöppningen täckt? Lägga regnjackan över huvudet? Funkar sovsäcksöverdrag flera nätter i följd med dåligt väder?

Jag undrar seriöst alltså - menar inte att avfärda packlistan :)

GTX överdraget har en rejäl förlängd huva där man får in packningen, kan även kombineras med en plastbåge, men jag brukar använda en skogsgren för att hålla upp den (sparar ju även 50g eller nått).

Hur mycket vatten får man med sig in i gtx-påsen? Undrar oxå seriöst. O hur e det med kondens, både i torrt o blött tillstånd?

Kondensen är noll i de flesta fall, GTX i ovansidan och tältbottenväv i undersidan. Huvan funkar som ventilation och så finns det ventilation i botten. Har aldrig sovit i hällregn, men duggregn några gånger och det är inga problem.

1,75 l gryta är ju overkill men det är den lättaste jag har.
Men nu såg jag att jag endat hade 75 g choklad på den packlistan så det får bli choklafondue (titangryta+pocket rocket+choklafoundue är kanske ingen bra ide;-)

Jag antar att har jag sagt A så får jag nog fota allt och visa hur det funkar;-)
Återkommer med optimerad packlista (man måste ju ha mat med sig) och bildbevis.
 
[QUOTE
edit: Glömde, är det nån som vill sambeställa?

;)[/QUOTE]

Even though it's not GREEN I'll order one... just for the fun of it. Tänk sommar skogs weekend :)
 
Cuben fiber - segeltyg

OK!! en rygga i gladpack, nu börjar det bli läskigt, det måste finns gränser för smaklöshet..

Det ser visserligen ut som gladpack, men det är en stark variant av UL-folkets favoritmaterial, Cuben fiber. Det används normalt till segel. Vanligtvis brukar Cuben fiber vara lite omtåligt för nötning, men de påstår de att den här inte ska vara. Dyrt verkar det inte heller vara. Klart intressant. Modellen verkar ju både mer hållbar och ha mer funktioner än Gossamer Gears lätta säckar, t ex G6, som dessutom är ömtåliga (Billigare är de också förvisso.). Varför har jag inte hört talas om dessa säckar tidigare?
 
- Ryggsäck hemagjord 156g
- Sovsäck Western Mountaneering Highlight 507g med packpåse
- Sovsäcksöverdrag hemmasydd i GTX 424g med packpåse
- Liggunderlag Cellplast 160g
- Anorack Patagonia Pneumatic Pullover 279g
- Tierra packlite byxa 291 g
- Förstärkningsplagg Marmot Driclime 367g
- Strumpor Ullfrote sport 72g
- MSR pocket rocket 85g
- Sked i björk hemmagjord 9,5g
- Kastrull Triangia titan 1,75L
- Ficklampa Photon kopia 9g
- Kniv CRKT peck 26g
- Tändsticksburk 18g
- Gas Primus 225g flaska 355g
- 3/4 100g chokladkaka 75g
- kreditkort 12 g

Totalt 3000g

Om det finns 100 stk tändstickor i én burk, blir det jo 117 för 3 :cool:
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jollyrottisch Hjälp! Mina 3 väger 9129 Lättpackning 21
nmr mina 3 för 3 Lättpackning 176

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.