Min version av Bushcraftkniv

Vilket stål ska jag använda till min bushcraftkniv

• 440C

Röster: 1 5.6%
  • CPM154CM

Röster: 3 16.7%
  • CPMD2CM

Röster: 1 5.6%
  • 2140 (O1)

Röster: 2 11.1%
  • 1778 ett fjäderstål

Röster: 4 22.2%
  • 26C ett svenskt kolstål 1.25% C Cr 0,15

Röster: 7 38.9%

• Totala väljare
    18
Ha ha du har falkögon depaul.

Och här är resten av flocken.
Haha, inget undgår en jägare ;). Brukar du ta med honom på fågeljakt? En söt och trevlig vovve hur som helst! Katterna tycks ta det lite lugnt, tagit ner skylten så att säga
kisse.gif

~Paul~

Haha, inget undgår en jägare ;). Brukar du ta med honom på fågeljakt? En söt och trevlig vovve hur som helst! Katterna tycks ta det lite lugnt, tagit ner skylten så att säga
kisse.gif

~Paul~

Nej tyvär ingen fågeljakt. Jag har inte tillgång till fågeljakt på det viset. Det är lite tråkigt för han visar enormnt intresse för alla fåglar. Ha ha utom våra ankor å höns för det är husses.
Nej det är mest Rådjur,Hjort och Vildsvin som det blivit.

Ha ha ja katterna kan verkligen slöa, men dom är ena jäklar på att jaga möss å tyvär fåglar.

Seved

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Nej tyvär ingen fågeljakt. Jag har inte tillgång till fågeljakt på det viset. Det är lite tråkigt för han visar enormnt intresse för alla fåglar. Ha ha utom våra ankor å höns för det är husses.
Nej det är mest Rådjur,Hjort och Vildsvin som det blivit.

Ha ha ja katterna kan verkligen slöa, men dom är ena jäklar på att jaga möss å tyvär fåglar.

Seved
Förstår. Tråkigt att du inte har tillgång till fågeljakt, framför allt när vovven visar ett speciellt intresse ;). Katter är för jävli.. på fåglar. Det är nackdelen tyvärr. Annars är de charmiga. Du får väl tillverka en kniv med hund/katt-tema på skaftet ;).

~Paul~

Förstår. Tråkigt att du inte har tillgång till fågeljakt, framför allt när vovven visar ett speciellt intresse ;). Katter är för jävli.. på fåglar. Det är nackdelen tyvärr. Annars är de charmiga. Du får väl tillverka en kniv med hund/katt-tema på skaftet ;).

~Paul~

Ja det är lite tråkigt. Ha ha han skällde fast en uggla en gång på förra jaktmarken.
Ja va tråkigt det är när dom tar fåglar :(. Annars är dom som sagt charmiga.
Hm kanske skulle göra det katt o hundtema. Det skulle vara lite fränt. Kanske scrim på skaftet.

PC kan vara bra tycker jag, det blir bra grepp. Men som sagt det blir skitigt det är en nackdel.

Seved

1. Ha ha han skällde fast en uggla en gång på förra jaktmarken.

2. Hm kanske skulle göra det katt o hundtema. Det skulle vara lite fränt. Kanske scrim på skaftet.

3. PC kan vara bra tycker jag, det blir bra grepp.
1. Haha, sött.

2. Ja, jag tycker det. Skulle vara lite annorlunda med vad du brukar göra.

3. Menar du Polykarbonat?

~Paul~

@Paul: Jag slipar mina knivar på 1200-papper på en musmatta och avslutar med att dra dem på ett läderskärp. Antagligen har jag fel vinklar och/eller trycker för hårt.
Jag brukar vara nöjd när jag kan skära av ett A4 genom att lägga eggen emot och dra.

1. Haha, sött.

2. Ja, jag tycker det. Skulle vara lite annorlunda med vad du brukar göra.

3. Menar du Polykarbonat?

~Paul~

Ha ha ja gissa om jag vart förvånad när en uggla flög upp.

Ja det skulle absolut bli lite annorlunda. Kanske skulle den ha damaskblad oxå.

Nej Paracord tänkte jag på.

Seved

Vi kan ju ha årsmöten med rökt rådjurskött tunnbröd, pilsner och singelmalt. Asgarv :)

Seved
Låter inte alls dum :). Det ställer jag upp på - lätt!!

Fasen nu har du ställt till det. Plötsligt känner jag att behovet att fylla magen med de nämnda råvarorna är stort ;).

~Paul~

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips