johankse; sa:Toalettpapper igen, hur får du träck under markytan?
Bajsa, torka, täck med mossa och sten.
johankse; sa:Toalettpapper igen, hur får du träck under markytan?
thomalin; sa:Skit alltså, inget regntrots att det såg mycket lovande ut ett tag med kolsvarta hotfulla moln över Lovön... men icke... lite snålblåst och ibland sol... kolla in sträckan här:
http://trail.motionbased.com/trail/activity/2752668
Rekommenderas! Fin dagstur som dessutom är suverän med mtb:n...
Fick iaf en rejäl promenad i med min förväntade packvikt på ryggen... och det kändes hur bra som helst... har aldrig upplevt en packning så lätt.. och då är ju inte jag direkt lättpackarnas lättpackare...
11200g körde jag ner i ryggan som såg förvånansvärt kompakt ut ändå. Allt får plats ryggan förutom stavarna som sattes utanpå innan de användes.
Den nya LIM jackan kändes kanon, ångrar inte det inköpet en sekund trots att den var alldeles för dyr... kommer att funka till många olika aktiviteter framöver...
Gick i låga trailskor (Adidas Watsman XCR) skönt, kändes inte alls som om det skulle vara något problem att gå i faktiskt... men nu gick jag ju på en stig med lite stenrösen och rötter som knepigast... det beslutet kommer att sitta långt inne...
Thomas
öringen; sa:johankse; sa:Toalettpapper igen, hur får du träck under markytan?
Bajsa, torka, täck med mossa och sten.
öringen; sa:
ping; sa:öringen; sa:
Träck är väl för fasen det som kommer ut från djur med en kloak,dvs en blandning av urin och avföring.Skit eller fekalier vore lämpligare.*fnys*
peter
öringen; sa:Detta skulle jag skippa:
* Dagryggsäck / Marmot Kompressor 16L / 225g
- för toppturer antar jag? Eftersom du då lämnar tältet uppslaget nånstans kan du väl tömma den stora ryggan och ta den på toppen.
- Har varit på tapeten tidigare och jag har prioriterat att ha den med.... jag lyssnar inte på ALLA råd hehe...Den dubblerar som packpåse för alla kläder oxå..
Kök / Primus Easyfuel +2 kastruller+handtag / 634g
- En av kastrullerna, eller planerar du med gäster?
- ja den kanske kan tas bort...
Pannlampa / Silva M4 / 84g
- Det är väl hyfsat ljust nu va
- Oxå omtvistat... en riktigt mörk regntung kväll inne i tältet... läsa en bok, kan bli jobbigt utan lampa... inte direkt UL men... nödbelysning (varsel)vid ev skada?... jag letar annvändningsområden för min kära Silva... hehe... ska sova på saken...
GPS tillbehör / Batteripack, kablar, docka / 144g
- Räcker det inte att bara ta med extrabatterier?
- tyvärr... funkar inte så detta är det som krävs
Thomas
öringen; sa:Ang pannlampan: gör en hösttur också![]()