• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Miljömupp?

Mitt politikerförakt är som det är. Förtroendet för Mp är lika med NOLL.
Jag är för en striktare migrationspolitik och inte en mer generösare som mp vill ha m m.
Vilken tur att det finns siter om friluftsliv där du kan framföra dina åsikter då. Många terrorister i Kalix idag? Du måste förstås vara vettskrämd, det som kännetecknar grova brottslingar framförallt är att de är män, och då kvinnorna tenderar att lämna manstrollen i glesbygden har du nog både våldtäktsmän och psykopater överallt i buskarna.
 
Mitt politikerförakt är som det är. Förtroendet för Mp är lika med NOLL.

Ditt inlägg fredag 21:11 (#70) är över alla gränser. Det är näthat och kanske förolämpning. Någon jurist här på forumet kanske kan reda ut det. Du borde portas från forumet, åtminstone för en tid.
Det vore trevligare om du kunde använda sakargument. Som att ditt förakt till del kommer ur det faktum att Nygatan i Kalix fick farthinder för ungefär 20 år sedan.
 
Elcykel på vintern när det är -30. Är du seriös eller bara miljömupp!!!! Tänkte skriva d*m i h*uvudet men avstår från det *L*

Flytta till vad? Inte ens här växer lägenheter på trän. Och vem ska bo där jag bodde innan. En miljömupp som vägrar arbete och vill leva på bidrag.Eller??????

Distansarbete - nu blev det bara löjligt. Alla kan inte arbeta på distans. Förutom arbestlösa miljömuppar.

Samåkning med vad? Någon annan som också kör dieselbil för jag garanterar - finns inte en enda elbil i byn.

Men seriöst. Din lösning är alltså att alla ska flytta in till tätorter. Men vem ska då serva storstadsborna när de ska ut i "naturen". Tom Löven anser att det är ett problem för storstadsborna om glesbygden utarmas. För då blir deras fritid inte så bra *ASG*. Storstadsbornas. Inte glesbygdsbornas.
Med risk för att få på pälsen hävdar jag iallafall att det går utmärkt att cykla elcykel i - 30. Jag har 15km till jobbet och cyklar på lokala grusvägar med cykelvagn där vinden driver igen vägen och snöplogen lyser med sin frånvaro de tider jag ibland färdas där.
Klädsel: TJOCKA vantar och skor och strumpor. Vindtäta byxor och Jacka med lagom tjockt underställ samt tex en buff över kinderna löser problemet med kylan.
Sen håller jag med om att första gångerna är det motigt att ge sig ut. Men sen uppskattar man den friska luften innan dagen börjar. Och ja, det tar längre tid dessa dagar, men inte så mycket längre tid som man kan tro.

Jag gissar att de flesta på forumet gillar utomhus vistelse. Vintercykling har helt klart sina fördelar.. Elcykel gör att man slipper bli svettig, annars är det så klart värre att hantera kylan, fartvinden och distansen. Så klart spelar mängden bilar man måste samsas med in i hur lämplig vägen är som cykelväg i mörker mm. Men det kanske finns alternativ mot den väg man brukar ta med bilen.
Svårigheterna uppstår när isen/snön tinar och tjälen går ur. Då är det rent cyklingsmässigt mest spännande och utmanande. Speciellt med vagn på släp. Klädvalet är dock enklare då.

Glädjen är stor när det blir vår på riktigt och cykelstolen kan monteras igen. Eller som nu när barnet börjar kunna cykla själv in till stan vid bra förhållanden.
 
Antar att du tyckte inlägg #70 om miljöpartiet var roligt eftersom du gillat det. Jag vet vilka som ständigt hänvisar till humor och ironi när andra påpekar grovheten.
Jaså du säger det "Mr 50-inlägg-på-17-år". Ta och logga in på ditt riktiga konto istället när du vill leka moralpolis.

Sov sött
 
Ditt inlägg fredag 21:11 (#70) är över alla gränser. Det är näthat och kanske förolämpning. Någon jurist här på forumet kanske kan reda ut det. Du borde portas från forumet, åtminstone för en tid.
Det vore trevligare om du kunde använda sakargument. Som att ditt förakt till del kommer ur det faktum att Nygatan i Kalix fick farthinder för ungefär 20 år sedan.

Menar du att detta är över gränsen: " Mitt politikerförakt är som det är. Förtroendet för Mp är lika med NOLL." Om mp:s politiker ändå kunde leva som dom försöker lära oss andra. I alla fall en del av dom.

Maria Wetterstrand tog flyget till Finland på helgerna för att hälsa på sin kille.
Åsa Romson målade botten på sin båt som hon bodde på med giftig färg.
Lövins karl kör mindre miljövänlig pickup bara för att han håller på med sten och tunga lass, om jag inte minns fel.
Vad finns det mer för lik hos dom?

Medan jag bodde i Aneby så var jag hembjuden på middag till en känd mp-politiker i Aneby som försökte värva mig in i partiet. Jag sa att jag skulle fundera på det i någon dag och så gjorde jag men jag tackade nej till erbjudandet att bli medlem i mp.
 
"Kor släpper givetvis inte ut mer kol än de äter" står det där.

Skickat från min H9436 via Tapatalk

Vad tillför detta inlägg?

Läs hela stycket!

"Tyvärr kommer kor aldrig att vara klimatneutrala eftersom de bildar stora mängder metangas i sitt matsmältningssystem. Metan ingår i kolets kretslopp, men när kolet tar omvägen via metan ökar atmosfärens metanhalt och därmed klimatpåverkan jämfört med om kolet hade blivit koldioxid direkt. Kor släpper givetvis inte ut mer kol än de äter, men klimatpåverkan per kolatom är betydligt större när kolatomerna ingår i metan istället för koldioxid. Metanets värmande effekt är 34 gånger större än koldioxidens, beräknat på 100 år."
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.