Mest avbildade vyn av Kebnekaise

Jag är på jakt efter en bild av Kebnekaise, men eftersom jag inte varit där (än) så har jag svårt att sålla bland alla bilder jag hittar på Google. Det är svårt att veta vilken bild som visar vad.

Jag vill hitta en bild som visar den mest fotograferade vyn av större del av massivet där topparna syns. Någon som kan ge mig några bra bildlänkar?

Den här bilden till exempel. Finns topparna med på denna. Från vilken riktning är bilden tagen?

640px-Kebnekaisemassivet.jpg

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Här är några bilder från 2010. Översta bilden från väster, de andra två från öster. Tittar du noga på mittenbilden kan du urskönja folk på toppen.

Bilagor

• 007.jpg
    007.jpg
    33 KB · Visningar: 542
  • 015.jpg
    015.jpg
    47.7 KB · Visningar: 542
  • 028.jpg
    028.jpg
    31.1 KB · Visningar: 548
Den här bilden till exempel. Finns topparna med på denna. Från vilken riktning är bilden tagen?

640px-Kebnekaisemassivet.jpg

Nej, kebnetopparna är inte med på bilden. Man kan se Vierramvare, Kaffedalen och sedan början på Kebne. Men topparna hamnar strax utanför.

Bilden är tagen från öster. Skulle gissa på från sjön Ladtjojaure som man passerar på vägen från Nikkaluokta.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips