Mest avbildade vyn av Kebnekaise

Jag är på jakt efter en bild av Kebnekaise, men eftersom jag inte varit där (än) så har jag svårt att sålla bland alla bilder jag hittar på Google. Det är svårt att veta vilken bild som visar vad.

Jag vill hitta en bild som visar den mest fotograferade vyn av större del av massivet där topparna syns. Någon som kan ge mig några bra bildlänkar?

Den här bilden till exempel. Finns topparna med på denna. Från vilken riktning är bilden tagen?

640px-Kebnekaisemassivet.jpg

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Här är några bilder från 2010. Översta bilden från väster, de andra två från öster. Tittar du noga på mittenbilden kan du urskönja folk på toppen.

Bilagor

• 007.jpg
    007.jpg
    33 KB · Visningar: 539
  • 015.jpg
    015.jpg
    47.7 KB · Visningar: 539
  • 028.jpg
    028.jpg
    31.1 KB · Visningar: 544
Den här bilden till exempel. Finns topparna med på denna. Från vilken riktning är bilden tagen?

640px-Kebnekaisemassivet.jpg

Nej, kebnetopparna är inte med på bilden. Man kan se Vierramvare, Kaffedalen och sedan början på Kebne. Men topparna hamnar strax utanför.

Bilden är tagen från öster. Skulle gissa på från sjön Ladtjojaure som man passerar på vägen från Nikkaluokta.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips