Maxvikt på wobbie?

Jag har sytt mig en wobbie 150x170cm på 760gram.

Tyget är Pu-belagd nylon och verkar fungera bra som en värmefilt.
Jag är dock tveksam om jag ska använda den som liggunderlag.

Problemet är att tyg som jag skulle vilja använda om jag även ska ha den som sovsäck/vilsäck på barmark är vikten.

Tyget är vattenTÄT cordura som väger 670gram per meter = wobbien kommer väga ca 1300gram.

Det känns helt enkelt för tungt.

Vad säger ni?

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag har kollat på den. Dock aldrig hållit den i handen så jag vet inte om den är tung eller lätt.
Inga problem att göra en som väger lika, MEN de specar inte vad de använder för tyg mer exakt.
Tror att det får bli en kompromiss med yttertyget. Tyg som väger ca 250g/m2 och troligen uppfyller mina krav är det gott om.

Jag gillade dock corduratyget jag köpt...Duger nog som båtmaterial om det skulle knipa :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips