Mataffär i fjällen?

Funderar på att ta med mitt ex tilll fjällen i sommar. Vi funderar på typ om det finns nån annan fjällstation som har mataffär? Abisko har det vet jag. Men finns det nån annanstans?
Det är ju rätt dyrt att äta på fjällstationerna tycker jag.

Finns lite överallt. Kebnekaise har tex.

Kolla på STF:s hemsida så ser du exakt vilken service fjällstationer och stugor har.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Oj

det var inte stf-affär jagmenade. Jag menade typ stormarknad som de har i Abisko.
Alltså nån fristående affär som inte har med STF att göra.
Typ Coop/ ica etc. Det är nog svårt.

det var inte stf-affär jagmenade. Jag menade typ stormarknad som de har i Abisko.
Alltså nån fristående affär som inte har med STF att göra.
Typ Coop/ ica etc. Det är nog svårt.

svaret är väl ett stort NOPE. De fjällstationer som ligger vid väg ligger inte i sådana lägen att de har den typ av butiker du efterfrågar. En hel del av dem ligger också i väglös mark.

Det finns en liten butik i Kvikkjokk (med betoning på liten).

Utöver det kan jag inte hjälpa dig.

//T

Tyvärr är det inte storstad dit du tänker ta dig, donken ligger inte runt hörnet eller att du har 8 pizzerior inom 5 minuters bilkörning. Så vill du inte slanta upp, så ta med dig käk eller stanna hemma!

Ammarnäs och Tärnaby/Hemavan har ju också butiker. Jäckvik och Kittelfjäll har väl någon liten butik också. Att kalla dem stormarknader är väl dock att ta i och det är ju knappast så att man kan planera vandring efter dem..

Till listan på butiker vill jag skriva in butiken i Adolfström. Den är liten, men har det mesta man behöver i matväg.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips