Mat till kanotläger för konfirmander?

Jag är ny här! Trevlig sida!
Jag jobbar som präst och startade i höstas en konfirmandgrupp med friluftsinriktning då jag själv är intresserad av och utövar mycket friluftsliv. Nu ska jag iväg på konfirmandläger under en helg från fredag till söndag. Vi ska paddla kanot och sova i tält. Det var ett tag sedan jag planerade mat utan kylmöjligheter så jag skulle behöva lite tips på vad jag kan göra. Både som lagad mat vid lunch och kväll och vad man kan göra till frukost. Ungdomarna är inte jättevana vid friluftsliv. Vi ska inte ha så mycket mat med i kanoterna utan har den förvarad i en bil. Vi har alltså en punkt vi utgår från och paddlar kortare rundor.
 
Tillägg

Det är 8 ungdomar och 2 ledare. En av ungdomarna är glutenintolerant och en är vegetarian.

Jag undrar t ex också om det finns något pålägg som håller utan kyla som man kan ha istället för smörgåsmargarin?
 
Under så kort tid och med en bil, så kan ni ha en mindre mängd mat i en kylbox - t ex smörgåspålägg.


Olika former av pasta brukar ju vara populärt, man kan ju torka egen köttfärs (det finns torkad vegetarisk färssås), som man sedan kan göra köttfärssås eller chili con carne på. Eftersom ni förmodligen har tillgång till öppen eld, så bör ni också utnyttja det, t ex för bakad potatis.
 
Inget viktproblem här inte!