Priser för mat på stugorna

Jag har nu lagt ca 15 minuter på att försöka söka reda på ugnefärliga priser för frukost, lunch och middag på STFs stugor men inte hittat ett enda pris någonstans.

Pris för mat och boende är ju det mest grundläggande i planeringen av resor i allmänhet så jag förmodar att informationen finns tydligt och översiktligt någonstans och att jag bara har otur när jag söker?

Kanske kan någon peka mig i rätt riktining?
 
Jag har nu lagt ca 15 minuter på att försöka söka reda på ugnefärliga priser för frukost, lunch och middag på STFs stugor men inte hittat ett enda pris någonstans.

Pris för mat och boende är ju det mest grundläggande i planeringen av resor i allmänhet så jag förmodar att informationen finns tydligt och översiktligt någonstans och att jag bara har otur när jag söker?

Kanske kan någon peka mig i rätt riktining?
 
Var det inte restaurangverksamhet de beslutade (blev tvungna) att dra ner på?
De skulle väl gå tillbaks till självhushållning i både stugor och på vissa stationer?
Och kiosksortimentet skulle väl också begränsas för att minimera transporterna...
/Odd

PS
Bra och tydliga sortimentslistor, med priser, på de där två länkarna.
Jag tror vi ser en återgång till riktiga, stabila, tunglastande ryggsäckar igen i framtiden... ;-)
 
Senast ändrad:
Restaurangverksamhet har de inte i fjällstugorna, och har så vitt jag vet aldrig haft. Där är det självhushåll som gäller. På vissa fjällstationer i Jämtland ska de upphöra med restaurangverksamhet.
På senare år har de också tagit bort butikerna från några fjällstugor.
 
Ja lite pinsamt har inte varit på stf så mycket utan mest i Norge så fattade inte att de inte har någon matservering alls i stugorna..
 
I Norge och Alperna har de servering.
Föreningsstugor i Norge (DNT och medlemsföreningar, t ex BOT och SOT) finns av tre slag, betjent, selvbetjent och ubetjent. I Nordnorge är alla sådana hytter ubetjent. I t ex italienska Alperna kan en stuga vara gestito/custodito eller inte. Även rätt små rifugi kan erbjuda halvpension, men det finns ockå en hel del "bivacchi fissi" (fasta bivacker); liknande gäller förstås i de övriga alpländerna och i Pyreneerna.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.