Mat längs Kungsleden

Jag ska under juli/augusti vandra längs hela Kungsleden och har börjat fundera på hur man ska göra med mat. Jag har inte några möjligheter att köpa mat i de fjällstugor och stationer som finns på vägen utan måste ha min egen mat med. Nu till problemet, jag planerar att vara ute i 25-30 dagar och då kan jag inte bära med mig mat till hela perioden.. Finns det möjligheter att skicka mat till stationerna etc.? Tacksam för svar.

Ja, du kan skicka till Kvikkjokk, Jäckvik, Ammarnäs.
Dom kanske vill ha en 50-lapp för att ta mot pakatet.
Kontakta dom för att få besked.

/Ulf

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag skickade paket till Kvikkjokk förra sommaren och har för mig att jag fick betala tio kronor per dygn de haft det liggande i sitt förråd.

//T

Varför vill du inte köpa mat i fjällstugorna? Känns lite som att bära med sig vatten för man inte vill dricka från jokkarna.

Varför vill du inte köpa mat i fjällstugorna? Känns lite som att bära med sig vatten för man inte vill dricka från jokkarna.

Han skriver att han inte har några möjligheter att handla i stugorna, är det inte nog med det?
Jag gissar vilt på att någon allergi ligger bakom, men kan ju även vara nått så simpelt som budget.

Han skriver att han inte har några möjligheter att handla i stugorna, är det inte nog med det?
Jag gissar vilt på att någon allergi ligger bakom, men kan ju även vara nått så simpelt som budget.

Jo det är tyvärr så simpelt som budgeten :/ tänkte köpa/torka mat innan vandringen och sedan skicka ut det till stationerna :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips