Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
MapSource uppgradering
- Trådstartare AfTech54
- Start datum
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Byt tillbaka till http://resmark.se/temp/MapSource_6137.zip
Hej!
Jag har uppgraderat MapSource till 6.14.1 och efter det har jag fått "ihopklämda" kartor i nord-sydlig riktning.
Hur ser detta ut? Nån som har bild?
Hur ser detta ut? Nån som har bild?
Kartan skalas så att det blir rätt när fönstret täcker hela bildskärmen. Krymper du Windowsfönstret så visas exakt samma kartutsnitt. Dvs om du gör ett högt smalt fönster så trycks kartbilden ihop i tvärled. Gör du ett brett men lågt fönster så trycks kartbilden ihop i höjdled. Ser inte klokt ut!
Min gissning är att utvecklarna på Garmin, liksom 75% av alla korkade PC-användare, ännu inte upptäckt att man faktiskt kan ha flera delvis överlappande småfönster framme samtidigt på en PC. Och därmed ännu inte upptäckt buggen.
avslutad210712
Gäst
Kartan skalas så att det blir rätt när fönstret täcker hela bildskärmen. Krymper du Windowsfönstret så visas exakt samma kartutsnitt. Dvs om du gör ett högt smalt fönster så trycks kartbilden ihop i tvärled. Gör du ett brett men lågt fönster så trycks kartbilden ihop i höjdled. Ser inte klokt ut!
Min gissning är att utvecklarna på Garmin, liksom 75% av alla korkade PC-användare, ännu inte upptäckt att man faktiskt kan ha flera delvis överlappande småfönster framme samtidigt på en PC. Och därmed ännu inte upptäckt buggen.
Nej kartan ser inte rätt ut även om den täcker hela fönstret oavsett om jag kör på min stationära med 1280x1024 eller min bärbara med 1440x900.
Om ni kollar på http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=51088 och inlägg nr:6 så syns att programmet skalar upp x-axeln 66%.
Linjalen (grafiskt) är 1500 meter men programmet skriver bara 900 meter.
Linjalen (grafiskt) är 1500 meter men programmet skriver bara 900 meter.
Senast ändrad:
Nej kartan ser inte rätt ut även om den täcker hela fönstret oavsett om jag kör på min stationära med 1280x1024 eller min bärbara med 1440x900.
Det tycks alltså funka olika på olika PC. Totalknäppigt! Hur kan dom släppa en sådan produkt?
Det tycks alltså funka olika på olika PC. Totalknäppigt! Hur kan dom släppa en sådan produkt?
Är det Garmin eller PC som retar dig mest här i världen?
Är det Garmin eller PC som retar dig mest här i världen?
Tveklöst PC. Garmins produkter tillför ju något utöver konkurrerande produkter även om Garmins policies ibland är svåra att förstå.
Microsoft Windows är skapat för dumma människor. Mac OS & Linux är till för dom smarta. Men eftersom det finns många fler dumma än smarta så vinner Microsoft marknaden. Urrk!
Liknande utveckling kan skönjas för Garmin. Funktionaliteten i Garmins GPS:er blir alltmer begränsad i syfte att göra dem enklare att använda och därmed sälja bättre till den okunniga massan. Exempel: Colorado & Oregon som saknar avstängning av automatisk ruttomräkning och därmed inte kan ersätta 60Cx för cykel- & MC-bruk.
Liknande trådar
- Svar
- 10
- Visningar
- 2 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg