PS Jag har fem GPSJag hittar hem och lite till. Jag är nörd.
Fan - här ligger man i lä! Måste ut och shoppas. Apersson räknas inte. Han får dom gratis. (Avundsjuk!)
PS Jag har fem GPSJag hittar hem och lite till. Jag är nörd.
På bilnavigatorer kan man åtminstone välja själv hur kartan ska visas, 2D eller 3D, men det verkar ju inte vara möjligt i MapSource 6.14.1..
3D innebär inte att bilden är tredimensionell. Effekten är ungefär densamma som att luta en karta kraftigt ifån sig när man tittar på den. Korkat enligt min åsikt.
Tack för svaret, nu slipper jag testa själv och bli besviken.Ingen förbättring...![]()
Tack för svaret, nu slipper jag testa själv och bli besviken.
Undrar om Garmin i Sverige är medvetna om detta problem? Man borde nog felanmäla det i vilket fall som helst så att de kan trycka på för en förändring i MapSource.
Jag har läst igenom det du skrivit tidigare och det är mycket informativt. Att funktionen är helt avsiktlig är väl dock att ta i. Precis som du skriver har Garmin valt bort noggrannhet för utseende i nya versionen eller "fuskat" med ett annat ord. Det är nog bra om Garmin Sverige blir medvetna om att detta inte uppskattas av svenska användare som drabbas av fusket.Det är inte "fel" på Mapsource 6.15. Funktionen är helt avsiktlig.
Äs mer här: http://forum.soe.se/showpost.php?p=368876&postcount=1668