MapSource eller MS autoroute

Guest

Gäst
Rätta mig om jag har fel eller. Har MS autorute coh har skaffat Garmin Mapsource Roads och Recrecation för Tyskland. Måste säga att MS Autoroute hade många fördelar. Har jag rätt eller?

Nu ska jag undersöka Garmin Mapsource sjökort över östersjön....

Roads&Recreation för Tyskland är en gammal produkt som ersatts av R&R Europe som förmodligen i så fall är mer rättvist att jämföra med. Nu är väl inte MapSource några produkter som man i första hand köper för att det är ett så bra program utan man köper dem för att kunna ladda ner kartorna i sin GPS. Beroende på vad du har för GPS kanske MetroGuide Europe kan vara ett alternativ istället för R&R. Den har mer data och funktioner.

Jag har BlueChart Atlantic med region EU025 upplåst så om du har några specifika frågor om den produkten eller området kan jag försöka svara.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Guest

Gäst
Tackar

tackar för det, ska nu låna en navigator i eftermiddag för att leka med.

Återkommer med nya frågor i forumet senare :)

mvh

Ralf Sass

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips