avslutatmedlemskap130327
Avstängd
Verkar ju lite konstigt om den enda kajaken som går att använda är från VKV, då borde väl ALLA i hela världen använda dessa och det inte finnas behov av några andra fabrikat. Eftersom dessa är superduper bra?
VKV må göra materialmässigt kvalitativa kajaker men det är samtidigt modellmässigt längst ut på den ena änden av skalan på hur en havskajak kan utformas där man skulle säga att en en grönlandsinspirerad havskajak är i motsatt ände på skalan.
Lite kul att t ex Rockpool, Tiderace, Seabird, Epic, Kayakpro osv tycker att VKV:s nisch är så intressant att de satsar på den.
WTF!
Tror du får förklara dej lite. Jag har tex paddlat alla Rockpool och har ännu inte någonstans hittar mer likheter med VKV än materialvalet...OK Taran har roder men där stannar väl nog likheten?
Eftersom VKV inte har skädda så får du ett försök till att förstå vilka modeller/användningsområde jag syftar på ;-)
Hahaha.... Trodde jag han rätta innan någon såg... Inte lätt att få in Rockpool och roder i samma mening.
Men jag väntar på likheterna..
försök då att hitta en uthyrare som inte har kajaker som är nya för året. utan helst kajaker som varit med minst nåt år på uthyrning. leta efter nån som hyr ut tahe eller point, glasfiberkajaker ska det vara. så kan du förhoppningsvis förstå varför jag rekommenderar en beg VKV eller en beg prijon.
Ska man då hålla sig till glasfiberkajak så återstår ju bara Vkv .
...en del av priset består också av skrovdesignen. ...Valley vinner ändå vad gäller skrovlinjer och det är ändå det som avgör på vattnet ... skrovlinjer som jag skulle nöja mig med.